نیروهای مدافع خلق: سه گریلا در حمله شیمیایی به شهادت رسیدند

ه.پ.گ اعلام نمود، دولت اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی آواشین، ۳ گریلا را با سلاح شیمیایی شهید کرده است.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان(ه.پ.گ) در رابطه با شهادت سه گریلای کوردستان با سلاح شیمیایی اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:" ارتش اشغالگر ترکیه روز ١٢ شهریور/ ٣ سپتامبر پس از آنکه با مقاومت بی‌نظیر نیروهای گریلا در تپه‌ی سور مواجه شد، حملات شیمیایی انجام داده و سه گریلا را شهید کرده است. در آینده مشخصات این سه شهید را اعلام خواهیم کرد.

روز ١۴ سپتامبر در عرصه‌ی مقاومتی ورخله نیروهایمان یگانی از اشغالگران را زیر نظر گرفته و ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب از دو جبهه به آنها ضربه زده‌اند، به گونه‌ای که در جبهه‌ی اول با عملیات انفجاری اشغالگران را هدف قرار داده و در جبهه ی دوم با نارنجک و سلاح سبک به آنها حمله کرده است. در نتیجه‌ی این عملیات ۳ اشغالگر مجازات شده و ارتش اشغالگر ترکیه در ساعت‌های نصف شب کشته‌های خود را منتقل کرده است.

١۴ سپتامبر ساعت ۳:۳۰ دقیقه تا۰۵:۰۰ شب ارتش اشغالگر ترکیه با گاز شیمیایی و سلاح سنگین به عرصه‌ی مقاومتی ورخله حمله کرده است.

پس از آن که روز ١٠ سپتامبر در منطقه شامکه عرصه زاپ نیروهای گریلا گروهی از اشغالگران را زیر نظر گرفتند، یک سرباز ترک برای آنکه خود را تسلیم نیروهای گریلا کند، فرار کرده اما پیش از آن که پیش نیروهای گیلا برسد، توسط ارتش اشغالگر ترکیه هدف قرار گرفته است. با هدف نجات این سرباز جنگ سنگینی میان نیروهای گریلا و ارتش ترکیه ایجاد شده و یک گریلا در این درگیری‌ها مجروح شده است.

ارتش اشغالگر ترکیه محل استقرار این سرباز را توپ باران کرده‌اند. پس از پایان توپ‌باران زمانی که نیروهای گریلا به محل استقرار سرباز رفته‌اند، مشخص شده است که به دلیل این توپ‌باران جان خود را از دست داده است. نام این سرباز که نخواست با نیروهای گریلا بجنگد، سزایی گُنگو بوده است.

١۴ سپتامبر از ساعت ۵:۰۰ تا ۶:۰۰ روستای رِنجبراغا از توابع زاپ توسط پایگاه‌های مرزی توپ‌باران شده است.

١۴ سپتامبر از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد هلی‌کوپترها برخط قاشورای منطقه متینا گشتزنی کرده و نزدیکی روستاهای ایدنه، دشیشه، هروری، دراره و سرارو در شهرک کانی ماسی از توابع آمیدی و تپه‌ی شهید چیا،  تپه کوردینه و قلا قمری توسط هلیکوپترها بمباران شده است.

روز چهاردهم ماه جاری ساعت ۱۰:۴۰ تا ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد در مروانوس، تابورا عربان، تپه‌ی سپی، تپه‌ی سور و تپه‌ی سلیمان عرصه‌ی آواشین تحرکات هلی‌کوپترها مشاهده شده است و همزمان هلی‌کوپترها دامنه‌ی ورخله و دره‌ی باسیا را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.