راهپیمایی باشکوه دوسلدورف؛ اعلام همبستگی ۵٠ هزار نفر با نبرد گریلا

ده‌ها هزار نفر از کوردستانیان و دوستان آنها با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از مقاومت نیروهای گریلا اعلام کردند و با سردادن شعار حملات رژیم فاشیست ترک و خیانت خاندان بارزانی را محکوم نمودند.

روز گذشته با پیشاهنگی جنبش زنان کورد مقیم اروپا و کنگره جوامع دمکراتیک کورد مقیم اروپا راهپیمایی باشکوهی در شهر دوسلدورف آلمان با شعار "محافظت از کوردستان در برابر حملات رژیم ترک و  و بکارگیری سلاح‌های شیمیایی" برگزار شد.

راهپیمایی ساعت ١٢ ظهر در منطقه گراگوس آدولف پلاتز با حضور ۵٠ هزار نفر آغاز شد. خانواده شهیدان در صف نخست پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند. همچنین هنرمندان با ترانه و سرودهای ملی جلوه ویژه‌ای به این راهپیمایی بخشیدند.

شرکت کنندگان پرچم‌های ک.ج.ک، پ.ک.ک، ی.پ.گ و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را با خود حمل نمودند.

راهپیمایی دوسلدورف در راینپارک این شهر به تجمع تبدیل شد. نمایندگان احزاب سیاسی، سازمان‌های مدافع حقوق بشر، مدافعان محیط‌زیست و جنبش‌‌ زنان از هر چهاربخش کوردستان پیام‌هایی را قرائت کردند.

مجری میتینگ دوسلدورف در آغاز سخنان خود خطاب به حاضران گفت:"آیا شما تاکنون دیده‌اید کسی عکس بارزانی را به همراه داشته باشد؟ اما نگاه کنید امروز ملت کورد علی‌رغم مصایب، فشارها و ممنوعیت‌ها با افتخار عکس و پوسترهای رهبر آپو را با خود حمل می‌کنند. چگونه ماکت کفش گریلا را حمل می‌کنند.

مراسم سپس با سرود ملی 'ای رقیب' آغاز شد. جوانان حاضر در میتینگ پس از خاتمه سرود ای رقیب پرچم‌های ک.ج.ک (کنفدرالیسم جوامع کوردستان) و عکس‌های رهبر خلق کورد را به اهتزاز درآوردند.

در ادامه زبیده زمرد و انگین سیورک روئسای مشترک جوامع دمکراتیک کورد در آلمان طی سخنانی به مقاومت گریلا درود فرستادند.

سپس دکتر میشل ویلک، نویسنده در سخنانی گفت:"صدها کودک و شهروند غیرنظامی در حملات رژیم ترک به قتل رسیده‌اند. همزمان با حملات تازه اشغالگری می‌خواهد مناطق تحت اشغال را گسترش دهد. این بیانگر ترور رژیم اردوغان است."

سیمون دوبینز، نماینده اتحادیه بریتانیا در سخنانی گفت:"ما در بریتانیا تلاش می‌کنیم. در دهه ١٩٩٠ ما همراه رفقایمان از آفریقای جنوبی حمایت کردیم. امروز در کنار رفقای کورد قرار می‌گیریم و برای آزادی عبدالله اوجالان مبارزه می‌کنیم."

یوکسل کوچ، ریاست مشترک کنفدراسیون جوامع دمکراتیک کورد مقیم اروپا در سخنانی گفت:"خلق کورد امروز هزاران سلام به گریلا فرستاده است. امروز خلق کورد موضع خود را با ناتو و اروپا در میان گذاشت. همچنین از بارزانی خواست به خیانت پایان دهد. بیش از این از حملات رژیم ترک حمایت نکند."

طاهر کمالی‌زاده ریاست مشترک اسبق کنگره ملی کوردستان نیز در سخنانی اظهار کرد:"کوردستان سرزمین کوردهاست؛ نه عرب و نه فارس و نه تورک. ما کشور خود را می‌خواهیم و این حق ماست. به گریلاها درود می‌فرستم. به قهرمانان خلق کورد تبریک می‌گویم. هزاران زیلان در میدان جنگ هستند. اگر کورد به آزادی نرسد هیچ کسی آزاد نخواهد بود. پ.ک.ک آزاد نباشد، باشور نیز آزاد نخواهد بود. بژی سروک آپو."

میتینگ با اجرای ترانه‌های انقلابی "چرخا شورش" و "هَرنه پیش" از سوی هنرمندان جنبش فرهنگ کورد به پایان رسید.