یژا ستار: با تبدیل شدن به سارا، پاسخ دشمن را می‌دهیم

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار: با اعتقاد به آزادی که سارا ها در دلمان ایجاد کردند، ما از ارزشهای زندگی صیانت کرده و از دشمن انتقام می‌گیریم.

فرماندهی قرارگاه مرکزی واحدهای زنان آزاد (YJA- STAR) به مناسبت سالگرد شهادت سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ با دستگیری رهبری‌مان، توطئه‌های بین‌المللی آغاز شد. با ترور رفیق سارا و روژبین و روناهی نیز خواستند این توطئه را گسترش داده و عمیق‌تر کنند.

در عمق خاک اروپا و در پاریس پایتخت فرانسه قتل‌عام نهم ژانویه ۲۰۱۳ یکبار دیگر دورویی اروپا را نشان داد.  موجودیت زنان آزاد که در وجود ژاندارک و رُزاها نمایان شد، در شخصیت سکینه جانسز یک بار دیگر خود را نشان داد. تمدن اروپا که گویا حقوق زنان را حفظ می‌کند، یکبار دیگر نشان داد که آنها در این قتل‌عام دست داشته و شریک هستند. با قتل‌عام علیه سارا-ها روی حقیقیشان آشکار شد و نقاب دمکراسی و حقوق بشر ساختگی برداشته شد. فرانسه که نماینده‌ی تمدن اروپاست، برای آنکه قاتلان این قتل‌عام را آشکار نکند، دست به معاملات کثیفی زده و به ارزش‌های اروپا خیانت کرد. دولت فرانسه از راه مجازات قاتلان این قتل‌ها می‌تواند جامعه‌ی فرانسه را از این رسوایی نجات دهد. تا زمانی که انتقام سارا-ها گرفته نشود، خشم و کینه ما در مقابل دولت فرانسه و در وجود آن نیز در مقابل تمدن اروپا کم نخواهد شد. انتقام خون سارا فراموش نشده و قاتلین باید مجازات شوند. نیروهای توطئه‌گر باید بدانند که سارا بهانه ما برای تداوم مبارزات است. تا زمانی که فدائیان رهبری وجود داشته باشند، خون سارا، روژبین و روناهی بر زمین نمی‌ماند.

مبارزات سارا-ها افزایش می‌یابد

امروز هزاران جوان در هر چهار بخش کوردستان پا جای پای سارا-ها گذاشته و در جبهه‌های آزادی می‌جنگند. این مبارزان در هفتانین، خاکورک، زاپ، متینا و زاگرس می‌جنگند و دنباله‌رو خط سارا هستند. در بوتان، آمد و آمانوس مبارزان در سنگرها جانفدای خط سارا هستند. هزاران زن جوان برای بلند کردن پرچم آزادی سارا به کوهستان آمدند. ده‌ها هزار زن جوان از او شجاعت و جسارت گرفته و به خود باور پیدا کردند و وارد عرصه مبارزات شدند. مبارزات سارا-ها روز به روز در کلانشهرها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و کوهستان‌ها گسترش می‌یابد. در وجود سارا نیروهای توطئه‌گر هژمونگرا خواستند به مبارزات آزادیخواهی زنان ضربه بزنند، اما این نیروها به اهداف خود نرسیدند. سارا با موضع‌گیری خود در زندگی، با معنای خود یک بار دیگر به ماهیت این سیستم ضربه زد. سارا به همه جهان نشان داد که یک مقاومتگر بزرگ خط زندگی آزاد و زنان است. ما گریلاهای زن یژا ستار برای آنکه تا پایان از این زندگی معنادار صیانت کنیم، تا آخرین قطره خون خود مبارزه کرده و برای گسترش این مبارزات می‌جنگیم.

سارا در زندان‌های آمد با مظلوم، کمال و خیلی همراهی کرد. در مقابل شکنجه غیرانسانی دولت ترکیه، وی با شخصیت زن آزاد و انسان آزاد به سمبل مقاومت زنان تبدیل شد. او زمانی که حقیقت پ.ک.ک را معرفی می‌کرد، می‌گفت؛"در کوردستان خلأ کرامت و شوکت وجود دارد. پ.ک.ک این خلأ را پر کرده است". سارا با شخصیت مقاومتگر خود به سمبل با ارزشی برای خلا شوکت در کوردستان تبدیل شد. سارا فقط سمبل مقاومت و انقلابی‌گری درسیم نیست، بلکه انتقامگر قتل‌عام درسیم نیز می‌باشد. سارا فقط در زندان آمد مقاومت نکرد، او شخصیت زنان آزاد را در خود برجسته نمود و به سنبل حقیقت انسان آزاد در همه دوره‌ها تبدیل شد. آن سارایی که در زندان آمد وحشیگری دشمن را دیده بود، بزرگترین پاسخ را با قدم‌هایش در کوهستان‌های آزاد کوردستان به دشمن داد. با تفکر و باور به آزادی که ساراها در دل ما ایجاد کردند، ما از ارزش‌های زندگی صیانت می‌کنیم و از دشمن انتقام می‌گیریم. خون هوال سارا بر زمین نخواهد ماند. هر قطره از خون به گلوله‌ای تبدیل خواهد شد و بر سر و قلب دشمن شلیک خواهد شد. ما یک بار دیگر پیمان می‌بندیم که در راه هوال سارا قدم برداریم. ما هزاران گریلای زن برای آنکه رویای سارا را محقق کنیم آماده هستیم. ما هم این قتل‌عام را پیگیری می‌کنیم، هم بر اساس بنیاد نهادن زندگی آزاد سنگرهای جنگ را تقویت می‌کنیم. پاسخ ما به دشمن مبدل شدن به سارا، به زیلان و بریتان بوده است. پارادایم زندگی آزاد و رهبری پیروز خواهد شد. در این راستا ما از زنان درخواست می‌کنیم که به سارا تبدیل شوند و در کوهستان‌های کوردستان دنباله‌رو راه او باشند."