"زنان در سایه اندیشه رهبر آپو خود را شناختند"

ساریا مارینوس، عضو شورای خانواده شهدا و شورای ایشتار اعلام نمود، زنان در سایه تفکر و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خود را شناختند و گفت:"رهبر آپو جایگاه والایی را برای زنان قائل است."

ساریا مارینوس، عضو جمعیت خانواده شهدا و شورای ایشتار در رابطه با فعالیت‌های زنان در کمپ پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) صحبت نمود.

ساریا مرینوس اعلام کرد، ما هم کارهای خانه را انجام می‌دهیم و هم در نهادهای کمپ نیز شرکت می‌کنیم و این‌گونه به سخنانش ادامه داد:"اکنون مادران همه کارهای خانه را انجام می‌دهند. مادر ستون خانه است. من هم کارهای خانه را انجام می‌دهم و هم کارهایم در سازمان را ادامه می‌دهم. من عضو نهاد خانواده شهدا و شورای ایشتار هستم. ما بدون شک و دودلی کارهایمان را انجام می‌دهیم. من صبح زود هم به سازمان می‌روم و برنامه‌ی فعالیت روزانه را آماده می‌کنم، گزارش خود را تحویل می‌گیرم و با خانواده شهدا دیدار می‌کنم. هر هفته روز چهارشنبه ما برنامه‌ای برای اهالی کمپ آماده می‌کنیم. نهاد خانواده شهدا برای ما مکانی مقدس است. هرسال که می‌گذرد مبارزات ما قدرت‌مندتر می‌شود، زمانی‌که به نهاد خود می‌رویم به‌صورت متفاوتی خود را احساس می‌کنیم. ما از این‌جا نفس می‌گیریم. بدون هیچ تفاوتی ما مبارزات خود را انجام می‌دهیم و کارهایمان را بدون وقفه هر روز ادامه می‌دهیم".

زنان با اندیشه و تفکر رهبر آپو خود را شناختند

مارینوس در ادامه گفت، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارزش زیادی به زنان داده و اعلام نمود که آن‌ها با تفکر و اندیشه اوجالان خود را شناختند. وی در ادامه گفت:"زنان نیز همه‌ی کارها را انجام می‌دادند، اما رنج آن‌ها دیده نمی‌شد. اجازه نمی‌دادند که زنان در مقابل دشمن خود، سر بلند کنند. پس ‌از آنکه پ.ک.ک ایجاد شد، تغییرات بسیاری به وجود آمد. کار زنان قبل از رهبر آپو و اکنون مانند هم نیست. اکنون زنان می‌توانند هر کاری که مردان انجام می‌دهند را انجام دهند. قهرمانان زنان اکنون در کوهستان و در میان خلق درحال مبارزه هستند. اکنون کارهای زنان از مردان بیشتر است، چون زنان هم کارهای خانه را انجام می‌دهند و هم کارهای بیرون از خانه را. در سایه تفکر و اندیشه رهبر اوجالان زنان خود را شناختند. چون رهبر اوجالان به زنان بسیار ارزش می‌دهد. اکنون زن دارای قدرت و ارتش هستند. زن دیگر مانند گذشته برده نیست. زنان با نیروی خود تفکر پیشین را از بین بردند. پیش‌تر به ما می‌گفتند که در خانه‌های خود بنشینید و فرزندانتان را بزرگ کنید، ما آن را نمی‌پذیرفتیم. ما هم در خارج از خانه کار می‌کنیم و هم فرزندان خود را بزرگ می‌کنیم. هر کاری برعهده‌ی ما قرار بگیرد ما انجام می‌دهیم. هر زنی که، بخواهد پیشرفت کند هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل او بایستد. زنان می‌توانند خود را در هر کاری پیش ببرند. باید زنان از رنج خود صیانت کنند، چون رنج در دست مادران و زنان است. برای چندین سال رنج و زحمات زنان از بین برده می‌شد. حزب پ.ک.ک این فرصت را به زنان داد تا ما نیز به‌عنوان زن از ارزش‌های خود صیانت نماییم."

من برای خانه‌ی خود هم مادر و هم پدر هستم

ساریا مارینوس در رابطه با کار و تلاش‌های روزانه خود گفت:"من هم مرد خانه خود هستم و هم مادر خانه. من خانه خود را اداره می‌کنم. همه وظایف خانه بر دوش من است. همزمان با کار و امور روزانه در ۲ نهاد نیز کار می‌کنم. اگر زن بخواهد می‌تواند چندین کار را با هم انجام بدهد. صبح زود از خواب بیدار شده و به دام‌ها رسیدگی می‌کنم، کارهای خانه را انجام می‌دهم و آشپزی می‌کنم و سپس به کشاورزی مشغول می‌شوم. اما همه این کارها را با دل‌خوشی و شادی انجام می‌دهم. تا زمانی‌که بدنم سالم باشد من به کارهای خودم ادامه می‌دهم. زمانی‌که برای انجام کارهای نهاد می‌روم، کار شهدا را انجام می‌دهم و این برای من دل‌نشین است. ما برای زنان و شهدا کار می‌کنیم. زنان این‌همه سال سرکوب  شدند، اما ما می‌توانیم بگوییم زنان از خوابی مرگ گونه بیدار شدند. کارها و فعالیتمان برای زنان است و این کارها برای من سنگینی ایجاد نمی‌کند، چون من کینه و خشم خود را در مقابل دشمن بروز می‌دهم. علی‌رغم خستگی بسیار اما من با خوشحالی کارهایم را انجام می‌دهم چون اینگونه علیه دشمن مبارزه می‌کنم."