با گمان حمله تروریستی در بلژیک: ۷ نفر دستگیر شدند که یکی از آنها ترک است

در ادامه عملیات "احتمال حمله تروریستی" ۷ نفر در بلژیک دستگیر شدند که یکی از آنها فردی اهل ترکیه است.

در عملیاتی که در بلژیک انجام شد، دسته‌هایی که به عنوان "جهادگرایان" تعریف شده‌اند، هدف قرار گرفتند. پنج نفر شامگاه دوشنبه در عملیات هایی که به طور خاص "جوانان رادیکال" را هدف قرار داده بودند، دستگیر شدند.

بر اساس بیانیه دادستانی فدرال، اکثر افراد دستگیر شده در حدود 20 سال سن دارند.

در اطلاعیه صبح روز سه شنبه اعلام شد که 8 نفر دستگیر و یکی از آنها آزاد شده است.

اعلام شده که این دستگیری ها در چارچوب دو تحقیق در بروکسل و آنتورپ انجام شده است. نیز گفته شد که این دو تحقیق به ظن "حمله تروریستی احتمالی" انجام گرفته و گفته می شود با یکدیگر مرتبط هستند.

گزارش شده است که اهداف احتمالی "پروژه های حمله" در این مرحله شناسایی نشده است.

حکم بازداشت 4 نفر در آنتورپ صادر شد.  اعلام شد که از این چهار نفر؛  شهروند بلژیکی الیاس ای.ا متولد 2003 است، سباستین ب که تبعه بلژیک است متولد 2003 است. هارون سی که در سال 1987 در ترکیه به دنیا آمده  و ونسا بی  که شهروند بلژیک است و متولد 1999 است. دادستانی کل کشور اعلام کرد که هر 4 نفر به اتهامات "مشارکت در فعالیت یک سازمان تروریستی"، "تدارک جنایت تروریستی"، "تبلیغ پیام با هدف تشویق به ارتکاب جنایت تروریستی" و  "به عنوان بخشی از تلاش برای ترور" دستگیر شدند.

در بخشی از این پرونده، 3 نفر در بروکسل دستگیر شدند. گزارش شده که از سه نفر؛ شهروند بلژیکی آدم.  د متولد 2004، شهروند بلژیکی کریم ه متولد 2000 و شهروند بلغاری سرگئی ر.متولد 2003 بوده است. دادستانی اعلام کرد که سرگئی .ر و کریم .ه  تنها به "مشارکت در فعالیت های یک سازمان تروریستی" متهم هستند. از سوی دیگر، آدم. د به "آماده سازی برای جنایت تروریستی" و "نشر پیام با هدف تشویق به ارتکاب جرم تروریستی" متهم شده است.