درخواست کوردستانیان در مقابل مقر کمیسیون اروپا: پرونده شیمیایی ترکیه را بررسی کنید

کوردستانیان و دوستانشان در برابر مقر کمیسیون اروپا در بروکسل علیه حملات شیمیایی رژیم ترکیه به کوردها و سکوت مجامع بین‌المللی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

جمعی از کوردها و دوستانشان در بروکسل پایتخت بلژیک مقابل مقر کمیسیون اروپا تجمع کردند و ضمن اعتراض به بمباران شیمیایی گریلاهای آزادیخواه کوردستان توسط ترکیه، گزارشی در اینباره به مقامات کمیسیون اروپا تحویل دادند.

ه‌.پ‌.گ در گزارش‌های خود از صدها حمله شیمیایی ارتش ترکیه در سه ماه گذشته خبر داده و ضمن انتشار مستنداتی خواستار تحقیق بین‌المللی در اینباره شده است. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تا این لحظه سکوت کرده است.

معترضان در بروکسل که برای جلب توجه به آنچه ترکیه انجام می‌دهد لباس‌های ضد شیمیایی پوشیده بودند خواستار محاکمه اردوغان دیکتاتور ترکیه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی شدند.

تظاهرکنندگان در برابر ساختمان کمیسیون اروپا خواستار واکنش به نقض تعهد عدم استفاده از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی توسط آنکارا شدند و گزارشی در اینباره به مقامات کمیسیون اروپا تحویل دادند.

سخنگوی معترضان در عین حال از سازمان ملل، ناتو، شورای اروپا و اتحادیه عرب خواست موضع شفاف خود در برابر  سیاست نسل‌کشی ترکیه را بیان کنند و اگر مخالف آن هستند ضمن وادار ساختن نیروهای اشغالگر ترکیه به خروج از خاک جنوب کوردستان، فروش تسلیحات به آن را متوقف کنند.