فعالان ژنو: عبدالله اوجالان باید آزاد باشد

تحصن اعتراضی کوردستانی‌ها در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو ادامه دارد. فعالان در این اقدام خواستار آزادی عبدالله اوجالان شدند.

به عنوان بخشی از کارزار «زمان آزادی فرا رسیده»، از ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، سوئیس، برای تضمین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تحصن برگزار شده است.

این اقدام با یک دقیقه سکوت به یاد شهدای مبارزات آزادی کوردستان در شخصیت فیصل ابولیلا که در عملیات رهایی منبج در جنگ با داعش به شهادت رسید، آغاز شد.

بسیاری از کتاب‌های عبدالله اوجالان مانند انقلاب زنان، جنگ و صلح، کنفدرالیسم دموکراتیک و ملت دموکراتیک در جریان تحصن اطراف خیمه در میدان ملت بین مردم توزیع شد.

"خواست خلق را نمی‌توان نادیده گرفت"

محمد لطیف چلبی، رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در ژنو (CDK) در بیانیه مطبوعاتی به انزوای مطلق علیه عبدالله اوجالان که نزدیک به ۳۰ ماه است ادامه دارد توجه کرد و گفت: عبدالله اوجالان باید آزاد شود.

چلبی با بیان اینکه تنها خواست و مطالبه هم تظاهرات در مقابل شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه و هم تحصن در مقابل سازمان ملل تامین آزادی عبدالله اوجالان است، سخنان خود را اینگونه ادامه داد:

نمی‌توان مطالبات خلق را که بیش از ۲۷ ماه از رهبر خود بی‌خبرند، نادیده گرفت. این نهادها، به ویژه سازمان ملل، شورای اروپا، سازمان‌های حقوق بشر و سی.پی.تی که خواسته‌های خلق کورد را نادیده می‌گیرند، باید به وظایف خود عمل کنند. به عنوان خلق کورد تا زمانی که خبری از وضعیت رهبرمان دریافت شود و آزادی وی تضمین گردد، ما با یادآوری مسئولیت به این نهادها در میدان‌ها خواهیم بود.

پس از سخنان چلبی، فعالان با سردادن شعارهایی دست به تحصن زدند.