ه.پ.گ با احترام یاد شهدای گاره را گرامی داشت

ه.پ.گ ۵ گریلا را یاد کرد که در سال ۲۰۱۹ در گاره به‌شهادت رسیدند و اعلام کرد؛ تا آخرین نفس وفادار و دلسوز فرهنگ مقاومت حزبمان پ.ک.ک بودند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) درباره گریلاهای شهیدشده در گاره بیانیه‌ای به‌شرح زیر منتشر کرده است:

حزبمان پ.ک.ک که علیه اشغالگری و ستم امید آزادی خلقمان است، با مبارزات نیم سده‌ی خودش خلقمان را از نابودی نجات داده است و کاری کرده که اراده و خواست آزادی شکوفا شود. در این مبارزات افسانه‌ای ده‌ها هزار شهید تقدیم کرده است. خلقمان به حقیقت خلق جنگجو رسید. از روژآوا تا روژهلات، از باشور تا باکور کوردستان خلقمان سرپا ایستاد و با قدرت از مبارزاتمان حمایت کرد. خلقمان ارزشمندترین فرزندانش را به صفوف مبارزه فرستاد؛ با این نگرش که آزادی بدون قربانی‌دادن به‌دست نمی‌آید؛ فداکاری عظیم کرد.

رفقایمان زیلان، روژ، باز، ژیهات و علی‌شیر به‌عنوان باارزش‌ترین فرزندان خلقمان با خواست و اراده‌ی بزرگ در صفوف مبارزه شرکت کردند و در تمام عرصه‌هایی که خلقمان نیاز داشت، مبارزه کردند. با تلاششان در خط جانفدایی؛ زحمات بسیاری کشیدند تا خلقمان از ظلم و نابودی نجات یابد. این رفقایمان تا آخرین نفس وفادار فرهنگ مقاومت حزبمان پ.ک.ک بودند.

در ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ در نبردگاه چمانکه در منطقه گاره در پی جاسوسی نوکران و همکاران دشمن، به نیروهایمان حمله شد و در این یورش رفقایمان زیلان، روژ، باز، ژیهات و علی‌شیر به‌شهادت رسیدند. به‌عنوان رهروان رفقای شهیدمان پیمان می‌دهیم که انتقام این را از دشمن و خائنان بگیریم؛ خون شهدایمان هدر نخواهد رفت. بدین وسیله به خانواده گرانقدر رفقای شهیدمان و خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت گفته و پیمان دوباره می‌کنیم که وفادار راه آنان باشیم.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: زیلان آمد

نام و نام خانوادگی: سوزدار اوسه

محل تولد: دریک

نام مادر- پدر: شاها- احمد

زمان و محل شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۱۹/ گاره

 

نام سازمانی: روژ قامیشلو

نام و نام خانوادگی: غزال محمد

محل تولد: قامیشلو

نام مادر- پدر: محفوظ- محمد امین

زمان و محل شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۱۹/ گاره

 

نام سازمانی: باز موردم

نام و نام خانوادگی: امره دوکونر

محل تولد: روحا

نام مادر- پدر: تورکان- صالح

زمان و محل شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۱۹/ گاره

 

نام سازمانی: ژیهات کوپ

نام و نام خانوادگی: بلال قرمز یلدز

محل تولد: موش

نام مادر- پدر: فهیمه- صالح

زمان و محل شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۱۹/ گاره

نام سازمانی: علی‌شیر آمد

نام و نام خانوادگی: عمر کارابولوت

محل تولد: آمد

نام مادر- پدر: رمزیه- محمود

زمان و محل شهادت: ۲۹ آوریل ۲۰۱۹/ گاره