حزب کمونیست فرانسه: اردوغان و رژیمش نمی‌خواهند کوردها آزادانه زندگی کنند

دبیرکل حزب کمونیست فرانسه حملات دولت ترکیه به کوردستان و خلق کورد را محکوم کرده و پشتیبانی حزبش از خلق کورد را اعلام کرد. وی می‌گوید:"اردوغان و تروریست‌ها نمی‌خواهند کوردها جایگاهی داشته و آزادانه زندگی کنند."

حملات دولت اشغالگر ترکیه به خلق کوردستان و استفاده از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه خلق و گریلا توسط این رژیم با برگزاری تجمعی اعتراضی در میدان استالینگراد پاریس پایتخت فرانسه با حضور کوردها و شهروندان فرانسوی به شدت محکوم شد. همزمان از دولت فرانسه و دولت‌های اروپایی و همه‌ی جهان درخواست شد، در مقابل حملات و استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت ترکیه و موضع‌گیری کرده و سکوت نکنند و مرزی برای جنایت‌های این رژیم قرار دهند.

در این تجمع فابین راسل دبیرکل حزب کمونیست فرانسه نیز حضور یافت و در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرات گفت:"جای شرمندگی است که اردوغان و رژیمش به طور مداوم به حملات و اشغالگری‌هایشان علیه کوردستان و خلق کورد که در مبارزات شریک ما هستند، ادامه می‌دهند. ما آزار و درد و رنج خلق کورد را درک می‌کنیم و حملات رژیم ترکیه را محکوم می‌نماییم."

دبیر کل حزب کمونیست فرانسه همچنین گفت:"دولت‌های اروپایی و دولت فرانسه نیز مسئول هستند و نباید سکوت کنند. همزمان اردوغان و رژیمش علیرغم حملات و بمباران‌های کوردستان و خلق کورد، در مسلح کردن نیروهای اسلامی و جهادی و تروریست‌ها همکار هستند."

وی همچنین گفت، خلق کورد در تلاش برای ایجاد جایگاه خود است، اما اردوغان و تروریست‌ها نمی‌خواهند کوردها دارای جایگاه باشند و آزادانه زندگی کنند. او خلق کورد را شریک مبارزات خود نامید و تاکید نمود، به پشتیبانی از کوردها ادامه خواهند داد.