جنبش زنان کورد اروپاTJK-E : با انقلاب زنان انتقام ترور پاریس را خواهیم گرفت

جنبش زنان کورد اروپا TJK-E در رابطە با کشتار پاریس گفت: ما انتقام ترور در پاریس را با انقلاب زنان خواهیم گرفت.

جنبش زنان کورد اروپا  TJK-E با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جنبش زنان کورد بار دیگر هدف حمله تروریستی پاریس قرار گرفت. این حمله ظهر روز ٢٣ دسامبر و در جریان تدارک مراسم بزرگداشت سه هوال زن ساکینه جانسیز، لیلا شایلمز و فیدان دوغان که در سال ٢٣٠١ در پاریس به قتل رسیدند، روی داد.

در این بیانیه آمده است: در جریان این حمله ٢ نفر به شدت مجروح و نماینده جنبش زنان کرد فرانسه، اوین گویی امینه کارا، هنرمند میر پرور محمد شیرین آیدین و عبدالرحمن قیزیل به شهادت رسیدند. ١٠ سال پیش نیز هوالانمان فیدان دوغان،سکینه جانسیز و لیلا شایلمز به قتل رسیدند، ما بار دیگر با نسل کشی سیاسی زنان روبرو هستیم. در سالگرد کشتار پاریس، ما دوباره با کشتار پاریس روبرو هستیم. ما اجازه نمی دهیم مقامات قضایی فرانسه این کشتار را سرپوش بگذارند. ما مبارزه خود را تا پایان ادامه خواهیم داد.

دولت فاشیست ترکیه در حال پیشبرد جنگ کثیف خود علیه زنان کورد و خلقی است که برای آزادی و دموکراسی در خیابان های پاریس می جنگند، ما این را خوب می دانیم و شما هم می دانید. سلیمان سویلو، وزیر کار کشور ترکیه گفت که طیب اردوغان باید نه تنها ترکیه، بلکه همه تروریستهای جهان را نیز پاکسازی کند. دولت فاشیست ترکیه با تهدیدها و کشتارهای خود تمامی اعضا و حامیان حزب کارگران کردستان را تروریست خواند. زنانی که در ترکیه با آزار و اذیت روبرو هستند و در حال مبارزه هستند، به عنوان پناهنده سیاسی به فرانسه می آیند، اما مقامات فرانسوی به مسئولیت خود در حمایت از این پناهندگان عمل نمی کنند. آنها در برابر فشار احزاب ا.ک.پ -م.ه.پ سر تعظیم فرود می آورند و درخواست پناهندگی آنها را، که یکی از آنها هوال  اوین است، نمی پذیرند.

سیاست بین فرانسه، اتحادیه اروپا و ترکیه علیه حمایت از همه مردم انجام می شود. ما عصبانی هستیم، اما مبارزه ما برای پایان دادن به کشتار ادامه خواهد داشت. ما از عموم مردمی که به دموکراسی و آزادی زنان معتقدند میخواهیم که به مبارزه حقخواهانه ما بپیوندند. ما در خاطرات دوستمان اوین به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. اردوغان جنگ ویرانگری را از دیاربکر تا پاریس به راه انداخت. انتقام ما یک انقلاب زنان خواهد بود! برای صلح جهانی، برای یک راه حل سیاسی در کوردستان و برای تغییر عمیق در سیاست بین المللی در فرانسه و اروپا، یک انقلاب یکپارچه زنان ضروری است.