نیروهای مدافع خلق: ١۵ اشغالگر در زاپ از پای درآمدند

مقاومت گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در مقابل حملات شیمیایی، بمباران‌ و توپباران رژیم متجاوز ترک ادامه دارد. در عملیات نیروهای گریلا ١۵ نظامی ترکیه به هلاکت رسیدند، به یک سیستم دوربین مداربسته و ٢ درون صدمه وارد شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی و حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"مقاومت پرشکوه و عملیات‌های ثمربخش گریلاهای آزادی کوردستان بی‌وقفه ادامه دارد. ارتش اشغالگر ترک به رغم آنکه ٣٨ بار با سلاح شیمیایی، ۵۶ بار از طریق هواپیماهای جنگنده و صدها بار با اوبوس مناطق مقاومت را بمباران کرد اما هیچ دستاوردی کسب ننمود. در عملیات نیروهای ما با پیشاهنگی گریلاهای یژاستار ١۵ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر زخمی شدند. همچنین به ١ دوربین مداربسته و ٢ دستگاه درون ضربه وارد شد.

ه.پ.گ در رابطه با جزئیات عملیات گریلایی می‌افزاید،

روز ٢٠ می/ ٣٠ اردیبهشت در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید برخودان ارتفاعات شهید شاهین در عرصه زاپ ۴ اشغالگر کشته شدند و به یک دوربین مداربسته صدمه وارد گردید.

در همین روز یک اشغالگر در نزدیکی سنگرهای جنگ منطقه شکفتا بریندارا از سوی تک‌تیراندازان گریلا کشته شد.

٢١ می در اطراف سنگرهای جنگ تپه شهید هاوره در ارتفاعات شهید شاهین دو اشغالگر در عملیات انفجاری نیروهای گریلا به هلاکت رسیدند.

در همین روز ٢ اشغالگر در اطراف سنگرهای مقاومت تپه شهید برخودان از سوی نیروهای یژاستار کشته شدند و به یک دستگاه درون در تپه شهید تولهلدان منطقه کوروژارو صدمه وارد شد.

٢١ می در نتیجه عملیات‌های ثمربخش گریلاهای یژاستار در تپه شهید تولهلدان منطقه کوروژارو حداقل ۶ اشغالگر ترک کشته و ٣ اشغالگر هم زخمی شدند.

همچنین به یک دستگاه درون حامل مواد منفجره در منطقه شکفتا بریندارا ضربه وارد شد.

در روز ٢١ می ارتش اشغالگر ترک ٣١ بار با مواد منفجره و مواد منفجره‌ای که دودهایی با رنگ‌های متفاوت از آنها متصاعد می‌شد سنگرهای جنگ منطقه شهید هاوره، شهید برخودان، شهید شاهین، شهید تولهلدان، شکفتا بریندارا و چیارش را هدف حمله قرار داد.

ه.پ.گ در بخش پایانی اطلاعیه از تداوم حملات هوایی به مناطق حفاظتی میدیا خبر داده و می‌افزاید؛ ٢١ می پایگاه‌های مرزی رژیم ترک مناطق تپه روبار، تپه جودی، تپه شهید کندال، تپه شهید یونس، تپه شهید لشکر، کوروژارو، شهید شمدین، مامرش، چیارش، شهید دنیا، چمچو و رنجبرآخا در عرصه زاپ را با اوبوس و بالگردهای تهاجمی هدف قرار دادند. همچنین این مناطق ٣۶ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

در همین روز تپه‌های هکاری، تپه چارچل و تپه اورته در عرصه متینا ١٣ بار و دامنه‌های منطقه ورخله در آواشین نیز ٧ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.