"پ.د.ک از سوی رژیم ترک هدایت می‌شود، هیچ فرقی میان او و داعش باقی نمانده است"

مظهر شیخو، فعال سیاسی کورد می‌گوید:"همچنانکه خلق شنگال علیه داعش ایستادگی کردند علیه پ.د.ک هم مقاومت خواهند کرد. داعش و پ.د.ک از سوی رژیم ترکیه هدایت می‌شوند و این نیز نشان می‌دهد که تفاوتی میان این دو باقی نمانده است."

پ.د.ک موجودیت خود را در تداوم انجام فرامین رژیم استعمارگر ترک می‌داند، از یکسو به گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان حمله کرده و از سوی دیگر در تلاش است با استقرار شبه نظامیان خود در شنگال خلق ایزدی را با خطر مواجه می‌کند.

پ.د.ک به آلت دست رژیم ترک مبدل شده است. حمله به گریلاهای پ.ک.ک، خصومت با خودگردانی دمکراتیک شنگال و کمک به سیاست‌های ضددمکراتیک شورای میهنی کورد سوریه (ENKS) در کارنامه پ.د.ک جلب توجه می‌کند. زندگی گردانندگان گروهک تبهکار ENKS در مناطق لوکس آنکارا و فعالیت آزادانه آنها دال بر همکاری خط مزدور بارزانی با فاشیسم ترک است.

مظهر شیخو، فعال سیاسی در مورد سیاست‌های کوردستیز پ.د.ک واکنش نشان داده و اعلام کرد که حملات رژیم ترک، اقدامات کثیف جریان بارزانی و اخلالگری ENKS در روژاوا در چارچوب یک کانسپت قرار دارند.

شیخو خاطرنشان کرد که انقلاب روژاوا مایه هراس رژیم ترک شده است و در ادامه افزود:"رژیم ترک برای تسویه دستاوردهای خلق کورد، از هر طرفی دست به حمله زده است، برای دست‌یابی به توهم‌ میثاق ملی اقدام به اشغال عفرین تا باشور کوردستان می‌نماید. به همین دلیل به وضوح ما شاهد همین کانسپت علیه روژاوا و باشور از سوی رژیم ترک و شرکایش هستیم."

شیخو با اشاره به شکست‌‌های رژیم اشغالگر ترک در حمله به باشور و نیروهای گریلا از نقش پ.د.ک در کمک به ارتش ترکیه سخن گفت و اظهار کرد:"علی‌رغم استفاده ارتش ترک از تکنولوژی پیشرفته جنگ و سلاح‌های شیمیایی، ماه‌هاست که به پیروزی دست نیافته است. پ.د.ک برای لاپوشانی اضمحلال ارتش ترک به هر اقدامی دست زده است تا از داخل قلعه مقاومت کوردها سقوط کند. از سال ١٩٨٠ میان پ.د.ک و رژیم ترک توافقی امضا شده است. پس از فروپاشی رژیم بعث روابط میان پد.ک و رژیم ترک وارد مرحله‌ی استراتژیک شده‌اند."

'شنگال؛ خنجری در قلب رژیم فاشیست ترک'

مظهر شیخو در مورد حملات رژیم ترک به شنگال گفت:"رژیم ترک به دفعات شنگال را هدف حمله هوایی قرار داده است. در این حملات مدیران اداره خودگردان شنگال به قتل رسیدند. همچنین بیمارستان غیرنظامیان بمباران شد. دلیل این حملات این است که شنگال به خنجری در قلب رژیم فاشیست ترک مبدل شده است. شنگال یکی از اهداف اساسی پروژه اشغالگری رژیم ترک است و خلق مقاومتگر ایزدی با مواضع خود سیاست‌های آنکارا را نقش بر آب کرده‌اند."

شیخو در ادامه افزود:"پس از اعلام خودمدیریتی دمکراتیک شنگال، رژیم غاصب ترک با ادعای کذب مبنی بر حضور پ.ک.ک در شنگال درصدد مشروعیت بخشیدن به بمباران مردم بی‌گناه ایزدیست. پ.د.ک هم از ادعاهای رژیم ترک حمایت کرده و حتی پیش قراول حمله به شنگال شده است. تا حدی که وقتی من به تماشای شبکه زاگرس تی‌وی (رسانه پ.د.ک) می‌نشینم، به عنوان یک کورد از حال و روز پ.د.ک شرم می‌کنم. یکی از فرمانده‌های نظامیان پ.د.ک در این شبکه تلویزیونی ادعا می‌کند که 'ایدئولوژی پ.ک.ک به کوردها خدمت نمی‌کند، پ.ک.ک مسئول حملات ترکیه است'. اینگونه به حملات ترکیه مشروعیت می‌دهند. این سخنان اثباتگر ائتلاف بلندمدت و استراتژیک مابین پ.د.ک با رژیم ترک است."

'تمامی سرمایه‌ و دارایی باشور از سوی تعدادی محدود غصب شده است'

مظهر شیخو با اشاره به واکنش‌های خلق باشور علیه پ.د.ک اظهار کرد:"در میان پ.د.ک افراد میهن‌دوست، صادق و پاکدل هم وجود دارند، اما به عنوان فردی که هر سال به باشور کوردستان سفر می‌کنم می‌گویم که باشور از میهن‌دوستان خشمگین به سیاست‌های پ.د.ک پر شده است. زیرا با ذهنیت اقتدارگرایی با مردم تعامل می‌کنند. این حاکمان مثل سوریه، لیبی، مصر، تونس خلق باشور را هم بیگانه می‌پندارند. این خانواده‌ها را دیکتاتور و خونخوار می‌دانند. تمامی ثروت‌های زیرزمینی و رو زمینی باشور از سوی تعداد کمی از این خانواده‌ها غصب شده‌اند. حتی می‌توان گفت میان این خانواده‌ها هم بر سر تصاحب ثروت‌های بیشتر تنش وجود دارد. نمی‌خواهم نام‌ها را اعلام کنم، خلقمان خوب می‌دانند که این‌ها که هستند و چگونه بر اساس منافع رژیم ترک عمل می‌کنند."

'هیچ تفاوتی با داعش ندارند'

مظهر شیخو با اعلام نارضایتی از اقدامات پ.د.ک برای ورود به شنگال گفت:"آنان که در سال ٢٠١۴ در زمان حمله داعش از شنگال فرار کردند، آیا اکنون می‌خواهند با چه رویی به شنگال بازگردند؟ هزاران ایزدی به دلیل این خیانت به قتل رسیدند، زنان در بازار‌ها فروخته شدند. سرنوشت هزاران ایزدی نامعلوم است. آن زمان از شنگال دفاع نکرد و امروز چگونه می‌خواهد به شنگال بازگردد؟ همچنانکه که خلق شنگال علیه داعش جنگیدند علیه پ.د.ک هم مقاومت خواهند کرد."

شیخو خاطرنشان کرد که پ.د.ک فرامین رژیم ترک را اجرا می‌کند و در ادامه افزود:"داعش و پ.د.ک در کنترل رژیم ترک هستند، و این یعنی اینکه هیچ تفاوتی در استفاده از پ.د.ک و داعش باقی نمانده است. فرامین ترکیه به داعش و دستورهایی که به پ.د.ک داده است برابر هستند. شاید این گفته سنگین به نظر آید، شاید برخی بگویند 'برای کوردها فعالیت کرده‌اند'. اما واقعیت این است که پ.د.ک نه برای کوردها، بلکه تنها برای منافع خانواده گردانندگان آن کار کرده است."

'شورای میهنی کورد سوریه ضمیمه هولیر و هولیر هم ضمیمه آنکاراست'

مظهر شیخو در مورد سیاست‌هایی که رژیم ترک و پ.د.ک از طریق ENKS به پیش می‌برند سخن گفت:"اداره خودگردان شمال و شرق سوریه برای به رسمیت شناختن آن به آمریکا و روسیه سفر کردند و مذاکرات دیپلماتیک انجام شد. زمانی که ترافیک دیپلماتیک آغاز شد ENKS به سیاه نمایی علیه اداره خودگران دست زد. ENKS ضمیمه هولیر است و هولیر هم ضمیمه آنکاراست. با نگاهی جامع به تحولات اخیر یعنی اقدامات ENKS در روژاوا، سیاست‌های پ.د.ک علیه شنگال و حمله به نیروهای گریلا، سیاه نمایی رسانه‌های پ.د.ک، به آتش کشیدن دفتر روداو (با مدارک مستند ثابت می‌کنم که خود آنها به این کار دست زده‌اند)، همه این مباحث در چارچوب یک کانسپت انجام می‌شوند. فارغ از سیاست و پروپاگندا، به عنوان یک میهن‌دوست بی‌طرف می‌گویم؛ باید اذعان کرد که تاریخ کدام حزب سرشار از خیانت است. خلقمان در هر چهاربخش کوردستان بدانند که ENKS صرفا مزدور دولت ترک است و دستورالعمل کار خود را از استانبول و آنکارا می‌گیرد. حاکمیت پ.د.ک و ENKS می‌خواهند در روژاوا به ویرانی و مرگ دست زنند. می‌خواهند به اداره خودگردان پایان دهند."

'در ENKS نمی‌توان یک فرد هوادار همبستگی و اتحاد کوردها را یافت'

شیخو خاطرنشان کرد که ENKS با هدف آشوبگری در میان کوردهای روژاوا ایجاد شده و موظف به این کار شده است، وی افزود:"به عنوان فردی بی‌طرف که با هیئت‌های احزاب اتحاد میهنی کورد (PYNK) و ENKS ملاقات کرده‌ام، می‌توانم بگویم که در میان ENKS یک فرد را ندیدم که برای همبستگی و اتحاد فعالیت کند. ما همچون کورد خواستار اتحاد ملی هستیم. زمانی که فعالیت‌های کنگره ملی پیشرفت کرده بود، پ.د.ک به دستور ترکیه آنرا بر هم زد. ENKS اکنون برای مانع‌تراشی برای فعالیت‌های اتحاد ملی بهانه می‌گیرد. جالب اینکه تلاش می‌کند با تبلیغات کذب 'ما اتحاد می‌خواهیم اما PYNK نمی‌خواهد' درصدد فریب افکار عمومی کورد است. PYNK به ENKS گفت، 'بفرمائید این گوی و این میدان، ما آماده‌ایم آنچه بخواهید انجام دهیم. بجای آنکه با دیگران مذاکره کنید چرا برای اتحاد ملی با ما نمی‌نشینید.' اما ENKS این پیشنهاد را رد کرده است. خلاصه اینکه ENKS مزدور دشمنان است. هدف آن نابودی اداره خودگردان است و برای آن از هر شیوه‌ی پلیدی بهره می‌برد."

مظهر شیخو، فعالان سیاسی در پایان اظهار کرد:"خلقمان باید هشیار باشند، فریب بازی‌های آنان را نخورند، از طریق رسانه‌های جمعی و مراکز تبلیغی فریب داده نشوند. ما همچون خلق کورد باید حملات پ.د.ک و ENKS را در راستای حملات ترکیه بدانیم. بر این اساس باید عمل نموده و خواد را برای حملات رژیم ترک آماده کنیم."

منبع: ANHA