پارلمانتار سوئیس: جنگ علیه کوردها را متوقف کنید!

فابیان مولنا، پارلمانتار حزب سوسیالیست سوئیس در پیامی توئیتری خواستار پایان دادن جنگ علیه ملت کورد شد. این نماینده مجلس از حکومت سوئیس درخواست کرد که حکومت ارودوغان و همدستانش را تحت فشار قرار دهد.

فابیان مولنا نماینده حزب سوسیالیست در مجلس ملی سوئیس در خصوص متوقف کردن حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه به روژاوا و باشور کوردستان پیامی ویدیویی را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.

مولنا که همزمان مسئول روابط خارجه حزب سوسیالیست سوئیس است به حساسیت بین‌المللی به جنگ روسیه در اوکراین اشاره کرده و می‌گوید این حساسیت نسبت به جنگ علیه کوردها نشان داده نمی‌شود. مولنا از حکومت سوئیس درخواست کرد؛

"وقتی به این تصویر نگاه می‌كنی، طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه دو جنگ خونین را در شمال عراق و شمال سوریه به راه انداخته است. افکار عمومی بین‌المللی که با اعلام نارضایتی حمایت بزرگی از اوکراین در مقابل سوریه می‌کنند، اما این دو جنگ را به فراموشی سپرده‌اند. از این رو باید دولت سوئیس علیه اردوغان و اطرافیانش که این جنگ‌ها را به راه انداخته‌اند اقدامات عملی در پیش گیرد. دفاع از حقوق بین‌المللی و اعمال قوانین همیشه برای سوئیس اهمیت داشته است. جنگ علیه کوردها را متوقف کنید."