شهادت ٢ مبارز شنگال در حمله هوایی رژیم متجاوز ترکیه

پهباد تهاجمی رژیم اشغالگر ترک در حمله به یک خودرو در شنگال ٢ عضو یگان‌های مقاومت شنگال را به شهادت رساند و ٢ تن دیگر زخمی شدند.

رژیم اشغالگر ترک عصر امروز یکبار دیگر ایزدی‌های شنگال را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله ٢ مبارز ایزدی به شهادت رسیدند و ٢ مبارز دیگر زخمی شدند.

ساعت ١۵:٣٠ به وقت محلی در دره شیلو، پهبادهای تهاجمی رژیم ترک یک خودرو متعلق به مبارزان ایزدی را هدف قرار داد.

بنابر گفته منابع محلی در نتیجه این حمله یک فرمانده ی.ب.ش و یک مبارز ایزدی به نام‌های آزاد عزالدین و انور تولهلدان به شهادت رسیدند و ٢ مبارز دیگر ی.ب.ش زخمی شده‌اند. آزاد عزالدین از فرمانده‌های مبارزان ایزدی بوده است.

انتظار می‌رود که فرماندهی ی.ب.ش در ساعات آتی اطلاعیه‌ای را در این رابطه صادر کند.

حمله به ایزدی‌ها از سوی رژیم ترکیه با افزایش رجزخوانی پ.د.ک و تهدیدهای ارتش عراق علیه شنگال جلب توجه می‌کند.

روز ١٨ ژانویه ارتش عراق نیروهای آسایش ایزیدخان را تهدید کرده و از آنها خواسته بود تا منطقه را ترک کنند. ارتش عراق همزمان ٣ روزنامه‌نگار ایزدی را دستگیر کرده بود.

روز ٧ ژانویه پهباد تهاجمی رژیم ترک خودرو مروان بدل خودیدا، ریاست مشترک شورای رهبری اداره خودگرانشنگال را هدف قرار داد، در این حمله مروان بدل به شهادت رسید و ٢ فرزند وی زخمی شده بودند. به گفته منابع مطلع در شنگال، پارت دمکرات کوردستان (حزب بارزانی‌‌‌ها) در شهادت مروان بدل دست دارد و اطلاعاتی را در مورد آمد و رفت و همچنین خودرو وی به سازمان میت ترکیه داده است.