تجمع اعضا و طرفداران شاخه جوانان حزب چپ سوئد جلوی سفارت ترکیه

جوانان عضو و طرفدار حزب چپ سوئد در اعتراض به حملات شیمیایی ارتش متجاوز ترکیه به کوردستان در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تجمع کردند.

تعداد زیادی از معترضان از شهر گوتنبرگ سوئد به استکهلم آمده بودند تا استفاده ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله نظامی به کوردستان را محکوم کنند.

جوانان حزب چپ سوئد، پرچم‌های یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کوردستان در دست داشتند و تصاویری از رهبر اوجالان با خود حمل می‌کردند.

پلاکاردهایی دست معترضان بود که روی آنها نوشته شده بود:"در روژاوا منطقه پرواز ممنوع اعلام کنید"، "به ترکیه مسافرت نکنید".

در تجمع پایانی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، به قتل ژینا امینی و حملات هم‌شکل دو حکومت ترکیه و ایران به زنان اشاره شد.

سخنگوی معترضان، به مقاومت شرق کوردستان و ایران درود فرستاد و گفت: پارلمان سوئد خود را دمکرات می‌داند اما ببینید مقامات ایران و ترکیه در اینجا مورد استقبال قرار می‌گیرند و آن دولت‌هایی که خود را طرفدار دمکراسی و حقوق بشر می‌نامند، به ترکیه و ایران سلاح می‌فروشند که از آنها علیه خلق کورد استفاده می‌شود.

او گفت: "مردم ایران و سوریه و ترکیه از دیکتاتورها بیزارند و حقوق خود را می‌خواهند. همیشه می‌گفتند آن حکومت‌ها به دلیل امنیت کشور به کوردها حمله می‌کنند، اما هیچکس حرفی از حقوق خلق کورد نزد. اردوغان اکنون می‌خواهد انتقام داعش را از خلق کورد بگیرد."