بازتاب گسترده خبر شهادت رِزان جاوید در رسانه‌های جمعی

از روز گذشته با انتشار خبر شهادت فرمانده شهید یوسف ربانی با نام سازمانی رزان جاوید بیشتر شبکه‌های اجتماعی از تصاویر و خبر شهادت وی پر شده است.

انتشار خبر شهادت فرمانده شهید یوسف ربانی ملقب به رزان جاوید در حمله‌ی تروریستی مشترک ایران و ترکیه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جمعی داشته است. بخشی از مردم کوردستان، دوستان و رفقای شهید، روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران و شخصیت‌های شناخته‌شده با نوشتن مطالبی یاد شهید فرمانده را گرامی داشته‌اند و هر یک از این افراد نیز با نوشتن و انتشار تصاویر شهید، شهادت وی را تسلیت گفتند و بر پایبندی به آرمان‌های وی تأکید نموده‌اند.

بروسک روژهلاتی می‌گوید:"رفیق و مبارز، انسان مقدس و باارزش فرمانده و قهرمان انقلابی روژهلات کوردستان رفیق رزان جاوید، تو نمی‌میری و هرگز یاد تو از بین نمی‌رود ای شهید بزرگ. دشمن خلق کورد که ترس و وحشت خلق کورد آن‌ها را رها نمی‌کند، در قامشلو با هواپیماهای بدون سرنشین قهرمانان ما را شهید می‌کند". بروسک همچنین به خانواده شهید و رفقای پژاک تسلیت گفته و می‌گوید:"شهیدان همیشه زنده هستند. مرگ بر رژیم فاشیستی ترک."

هم‌زمان عبدالله حجاب در توئیتی می‌گوید:"شهید با خون خود می‌نویسد بژی کوردستان". به‌مناسبت شهادت رفیق رزان جاوید به خانواده‌ی سربلند و رفقای وی و همراهانش در پژاک تسلیت گفته و می‌گوید:"من خود را شریک غم شما می‌دانم. نفرت بر رژیم فاشیست دولت ترکیه".

روزنامه‌نگار هاوژین غریب نیز در شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌نویسد:"شهادت رزان جاوید یکی از آن خبرهایی بسیار ناخوشایند و پر از درد و رنجی است که با دست خود آن را نوشتم. هرچند مدتی طولانی است که از وی خبری ندارم، اما همین‌که گهگاهی در رسانه‌ها وی را می‌دیدم و می‌دانستم سلامت است، باعث خشنودی من می‌شد".

هاوژین همچنین می‌گوید:"جاوید به‌معنای کلمه انسانی زیبا بود. یکی از آن پیشاهنگان مبارزات روژهلات کوردستان بود که اگرچه در سن‌وسال جوان بود، اما در عقیده و تفکر انسانی کامل بود".

فتحی کوهسار نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت:"رزان جاوید برای اهداف مقدس ملی جان خود را فدا کرد. چه افتخار بزرگی نصیب وی شد."

فرد دیگری با نام محمدعلی نیز به همان صورت در رابطه با شهید فرمانده می‌گوید:"رزان جاوید شهید فرمانده، در وصف او همانقدر بس است که دشمن حتی از تصاویر وی می‌ترسید و پس‌از شهادتش درخواست نمود تا انتشار تصاویر وی متوقف شود. شهدا نمی‌میرند و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم."

آریز زارعی هم می‌گوید:"رزان جاوید آن مبارز انقلابی که هم توانایی‌های جنبش خود را می‌شناخت و هم دشمن این جنبش را به‌خوبی شناخته بود و در سنگر مقاومت شرافتمندانه در کوردستان، سربلندانه جان خود را فدا کرد".

زارعی همچنین اعلام کرد:"یاد زندگی و مبارزات چگوارا آسای رفیق رزان جاوید را با فرود آوردن سر و روشن نمودن شمع گرامی می‌دارم و خود را شریک غم خانواده عزیز وی و دوستانش می‌دانم".

مام فرهاد رانیه نیز شهید جاوید را جاویدان عقاب قندیل معرفی کرده و می‌گوید:"عقابی که در قامشلو جان خود را فدا نمود. رزان جاوید عقاب قندیل است."

علی کریمی نیز شهادت شهید رضا جاوید را به‌عنوان زخمی پررنج و درد دانسته و می‌گوید:"شهید شدنت زخم بسیار دردناکی است، رفیق عزیز کاک رزان جاوید."

پیر شالیار نیز در توئیتی می‌گوید:"ترور فرمانده رزان جاوید اولین نتیجه نشست سه‌جانبه رئیسی، پوتین و اردوغان است".

دوست و همراه شهید رزان جاوید، امیر کریمی نیز در رابطه با شهید رزان می‌گوید:"رفیق رزان تو برای ما همیشه جاویدان هستی. راه تو همیشه جاویدان است".

ریبوار پرویزی، گرافیست نیز با انتشار طرحی از شهید رزان جاوید نوشته است؛ "شهید نامرن".

همچنین لیمو ارجمند نیز یاد شهید را گرامی داشته و می‌گوید:"شهادت رفیق یوسف ربانی را به خانواده و خلق میهن‌دوست مهاباد و رفقای مبارزش و خلقمان در هر ۴ بخش کوردستان تسلیت می‌گویم".