گسترش اعتراضات ضد حکومتی در ایران و روژهلات کوردستان

اعتراضات مردمی به چندین استان دیگر گسترش یافته و سرکوب شدید از سوی حکومت آغاز شده است

موج جدید تظاهرات اعتراضی سراسری که در شهرهای مختلف ایران و شرق کوردستان طی چند روز اخیر به را افتاد، همچنان در حال گسترش بوده و خبرها حاکی از سرکوب شدید معترضان توسط نظامیان رژیم ایران است.

اعتراضات ضدحکومتی که در روزهای اخیر در اعتراض به گرانی افسار گسیخته و بی‌توجهی مسئولین به وضعیت معیشتی مردم در چندین شهر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد در جریان بود همچنان ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی از کشیده شدن اعتراضات به شهرهای دیگر ایران است.

خیابان‌های نیشابور شاهد حضور مردمی بود که علیه سیاست‌های رژیم ایران شعار سر دادند. در شیراز و خرم‌آباد با وجود جو شدید امنیتی، مردم با حضور در خیابان‌ها علیه ناکارآمدی حکومت در ۴٣ سال گذشته نارضایتی خود را به نمایش گذاشتند. این اعتراضات که از شامگاه پنج‌شنبه دامنه‌دار شده با یورش و سرکوب بیشتری از سوی نیروهای رژیم روبرو بوده است.

بر اساس ویدیو‌های منتشر شده شامگاه پنج‌شنبه نیروهای امنیتی رژیم ایران در هجوم به شهرک زراعی در دزفول یک شهروند را به قتل رساندند. هویت این فرد «پیشعلی قالبی حاجی‌وند» عنوان شده است. از سوی دیگر کانال تلگرامی ١۵٠٠ تصویر اعلام کرده است که در اعتراضات پنجشنبه شب در اندیمشک یک جوان ٢١ ساله به نام امید سلطانی به ضرب گلوله مأموران جمهوری اسلامی به قتل رسیده است.

همزمان گزارش‌ها و ویدیوهای متعددی از شلیک مأموران رژیم بسوی معترضان و همچنین بازداشت‌های دسته‌جمعی منتشر شده است.

جو شدید امنیتی در شهرهای روژهلات کوردستان

گزارش‌های واصله از روژهلات کوردستان حاکیست که رژیم از ترس گسترش اعتراضات به روژهلات کوردستان اقدام به انتقال و استقرار چماقداران خود در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای ایلام، همدان، کرماشان، سنه، مریوان، بانه، سقز، بوکان، مهاباد و اورمیه کرده است.

پادگانی نمودن شهرهای روژهلات کوردستان در حالیست که فراخوان‌هایی در رابطه با تجمع‌های اعتراضی در تهران، کرج و شهرهای روژهلات کوردستان منتشر شده است.