ه.پ.گ: تلاش ترکیه برای پنهان کردن شکست ارتش اشغالگر بی‌فایده است

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق می‌گوید حکومت ترکیه برای پنهان کردن شکست ارتش اشغالگر و ناچار شدن به عقب‌نشینی از ارتفاعات آواشین، متوسل به جنگ روانی و دروغ‌پردازی رسانه‌ای شده است. ه پ گ خواست به سناریوی‌های دروغین آنکارا بی‌اعتنایی کنند.

نیروی مدافع خلق با اشاره به گذشت ٧ ماه از عملیات پرهیاهوی ارتش اشغالگر ترکیه می‌گوید: "دشمن در این مدت همه قوای خود را بسیج کرد و با انواع جنگ‌افزارهای مدرن حملات بی نهایت وحشیانه‌ای انجام داد که شامل بمباران روزمره مناطق حفاظتی مدیا و صدها مورد استفاده از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی می‌شود. با اینحال محاسبات ارتش ترکیه با ارادە پولادین گریلاهای آپوئی ناکام ماند و دوباره شکست خورد."

ه.پ.گ به تلاش اخیر رسانه‌های ترکیه برای جنگ روانی و دروغ‌پراکنی جهت سرپوش گذاشتن بر شکست ارتش و عقب‌نشینی اجباری نیروهای اشغالگر از برخی نواحی آواشین پرداخته و ادعای تسلط بر تونل‌های گریلا و انهدام آنها را یک سناریوی ساختگی خوانده که دشمن نمی تواند مدرکی برای آن ارائه کند.
این اطلاعیە اشاره می‌کند که حکومت ترکیه حتی واقعه تسلیم شدن دو فرد خائن را به عنوان عملیات موفقیت آمیز سازمان اطلاعاتی میت پوشش داده که ادعایی کاملا دروغ است.

ه.پ.گ همچنین به پروپاگاندای این روزهای رسانه‌های ترکیه درباره آغاز عملیات‌های تازه در شمال کوردستان با شرکت هزاران نظامی اشغالگر اشاره کرده و به تناقض آن با ادعای مقامات جلب نظر می‌کند که مدام مدعی می‌شوند "هیچ گریلایی درون مرزهای باکور باقی نمانده است."

این اطلاعیە خبرهایی که رسانه‌ها ترکیه هر از چندگاهی از شهادت گریلاها منتشر می‌کنند را تلاشی برای تضعیف روحیه خلق کورد توصیف کرده که در عین حال هدفش دمیدن در شور ملی‌گرایی نژادپرستان ترک است. 

ه.پ.گ خواستار بی اعتنایی افکار عمومی به تبلیغات دروغین رسانه‌های ترکیه شده و می‌گوید سناریوهای بی‌پایه نخواهد توانست شکست هجوم ارتش اشغالگر به مناطق حفاظتی مدیا را درمان کند.