نورمان پایچ: جامعه بین‌المللی باید فوراً وارد عمل شود

نورمان پایچ یکی از کارشناسان برجسته حقوق و سیاست بین الملل در اروپا می‌گوید دولت ترکیه با حملات خود به روژاوا قواعد سازمان ملل را نقض کرده و جامعه بین المللی باید فوراً وارد عمل شود.

نورمان پایچ یکی از کارشناسان برجسته حقوق و سیاست بین الملل در اروپا می‌گوید دولت ترکیه با حملات خود به روژاوا قواعد سازمان ملل را نقض کرده و جامعه بین المللی باید فوراً وارد عمل شود. نورمن پیچ،  کارشناس حقوق بین الملل در مصاحبه ای با خبرگزاری فرات گفت ترکیه به عنوان یکی از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، "ناتو" در سال های اخیر حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

او از این که حملات وحشیانه به کردها عادی شده است ابراز تأسف نمودە و گفت ترکیه عضوی از سازمان ملل متحد است ولی با حمله به روژاوا بندهای ٤ و ٧ و ماده ٢ منشور سازمان ملل نقض شدند و این سازمان باید کاری انجام دهد.

این استاد حقوق بین الملل و عضو سابق پارلمان آلمان گفت طبق بندهای مذکور کشورهای عضو سازمان ملل متحد به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای دیگر احترام می گذارند.

پروفسور نورمن پیچ می‌گوید نقض این بندها و حمله به کشوری دیگر نیازمند محاکمه در دادگاه کیفری بین‌المللی است. جامعه بین المللی، سازمان ملل و ناتو باید فوراً برای پایان دادن به حملات ترکیه و مداخله در این شرایط اقدام کنند. نباید فراموش کنیم که کردها با شکست داعش، ناجی بشریت شدند و یک ساختار دمکراتیک با سایر مردمان شمال و شرق سوریه ایجاد کرده‌اند که در آن همه از حقوق برابر برخوردارند.