پلیس ایران پنج متهم را برای کتک زدن به مردم خشمگین سپرد

گرداندن متهمان در خیابان‌ها تازگی ندارد اما در اقدامی عجیب این افراد به دست مردم سپرده شدند تا به قول یک کانال تلگرامی سپاه توسط مردم کتک زده شوند

دیروز اتفاقی عجیب در مرند آذربایجان رخ داد. پنج نفر متهم به تجاوز به یک زن، در حالی که پشت یک وانت مورد ضرب و شتم مأموران قرار می‌گرفتند و به خود فحش می‌دادند در سطح شهر گردانده شدند. این اتفاق تازگی نداشت، ولی آنچه تازه بود سپردن این افراد به دست مردم خشمگین بود تا آنها را کتک بزنند.

گفته می‌شود این پنج مرد اهل یک روستای مرند به یک زن از اهالی اورمیه تجاوز کردند. اقدام آنها قطعا جرم و جنایت بوده و باید محاکمه و مجازات شوند.

ولی چه تفاوتی میان آن مجرمین و مجریان قانون وجود دارد؟ تصاویر دلخراش نشان می‌دهد که پلیس ایران هم دستکمی از مجرمین ندارد. شکنجه بازداشت شدگان و تحقیر آنها به این شکل در انظار عمومی نه تنها از نظر مبانی حقوق بشر پذیرفتنی نیست، بلکه ترویج آشکار خشونت در جامعه است.

گرداندن متهمان در خیابان‌ها تازگی ندارد اما در اقدامی عجیب این افراد به دست مردم سپرده شدند تا به قول یک کانال تلگرامی سپاه توسط مردم کتک زده شوند.

تجارب سال‌های گذشته نشان داده اعدام و شکنجه متهمان تأثیری در کاهش جرائم خشن و قتل و تجاوز به زنان نداشته چون این قاتلین و متجاوزین پرورش یافتە مکتبی هستند که حکومت ایران طی چند دهه در اجتماع ترویج داده است.