تداوم خیزش سراسری در ایران: افزایش شمار جانباختگان به ۵٠ نفر

خیزش سراسری در سراسر ایران و روژهلات کوردستان علیه «قتل حکومتی» ژینا امینی در ٧مین روز خود ادامه دارد.

در هفتمین روز خیزش سراسری علیه قتل ژینا امینی توسط مأموران انتظامی جمهوری اسلامی، گزارش‌ها حاکی از تداوم اعتراضات در ٨۶ شهر چهارسوی ایران است.

به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، تاکنون در خیزش سراسری در محکومیت قتل ژینا امینی دست‌کم ۵٠ نفر از معترضان در شهرهای مختلف جانباخته‌اند. بازداشت گسترده معترضان و فعالان مدنی همچنان ادامه دارد.

مدیر این سازمان از جامعه جهانی و انسان‌های پایبند به حقوق بشر درخواست کرده‌ است از مطالبات مردم ایران حمایت کنند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر این سازمان، روز گذشته در این خصوص گفته بود:"مردم ایران برای رسیدن به حقوق بنیادین و کرامت انسانی، که بیش از چهار دهه توسط رهبران جمهوری اسلامی از آنها سلب شده، به خیابان‌ها آمده‌اند و حکومت با گلوله به اعتراض مسالمت آمیز آنها پاسخ می‌دهد. محکومیت و ابراز نگرانی از سوی جامعه جهانی دیگر کافی نیست. جامعه جهانی و همه انسان‌هایی که به حقوق بشر پایبندند باید اکنون از مطالبات مردم ایران حمایت کنند."

این سازمان از کشته شدن تعدادی از شهروندان شهرهای بابل، آمل و رضوانشهر خبر داده و می‌افزاید، برخی از کشته‌‌شدگان با «شلیک مستقیم به سر» جان خود را از دست داده‌اند، اسامی سه تن از جانباختگان رضوانشهر در پنج‌شنبه شب (٢٢ سپتامبر/ ٣١ شهریور) فرزین لطیفی، ساسانقربانی و یاسین جمالزاده (پدر دو کودک) عنوان شده است.