وضعیت سلامتی مجروحان قیام انقلابی خلق‌ها بحرانی است و شماری از آنها به شهادت رسیده‌اند

وضعیت سلامتی مجروحان قیام انقلابی خلق‌های شرق کوردستان بحرانی است و شماری از آنها به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند.

بعد از ظهر روز گذشتە نیروهای سرکوبگر رژیم ایران در شهرک وحدت شهر سنه به سوی شماری از دانش آموزان تیراندازی کردند و یکی از آنها که گفته میشود ١٦ سال سن داشته بشدت زخمی میشود.

این دانش آموز مجروح به بیمارستان منتقل شده است. در رابطە با وضعیت سلامتی وی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی به دست نیامده است. شب گذشته در نزدیک کامیاران، سپاه پاسداران به سمت شهروندی تیراندازی کردند که در نتیجه‌ی آن این شهروند بشدت مجروح شده است.

روز گذشته نیز نیروهای سپاه پاسداران رژیم به سمت نوجوانی اهل شهر موچش شلیک و او را بشدت زخمی کردند. مشخصات این نوجوان کورد رضا کاظمی ١٧ ساله ا‌علام شده که امروز به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیده است. همچنین جوان دیگری با نام پارسا قبادی در شامگاه دوشنبه ٣٠ آبان در کرماشان بر اثر اصابت گلوله‌ی ساچمه‌ای هر دوچشمش تخلیه شده و بیناییش را از دست داده است.

طی دو روز اخیر دو شهروند مجروح در قیام‌ها به نام "سلیمان شکری" ٢٢ ساله در بوکان و "کوروش پاژخ" اهل شاهاباد کرماشان بر اثر شدت جراحات جانباخته‌اند و به کاروان شهدای راه آزادی پیوسته‌اند. بدین صورت آمار شهدای قیام انقلابی شرق کوردستان به بیش از ١٠٠ نفر رسیده است. آمار دقیقی در مورد مجروحان قیام سراسری خلق‌های ایران و شرق کوردستان در دست نیست. شمار زیادی از این مجروحان برای آنکه دستگیر نشوند جهت معالجه به بیمارستان مراجعه نمیکنند. منابع خبری در شرق کوردستان نسبت به کمبود درمان برای مجروحان قیام هشدار داده‌اند و میگویند که وضعیت سلامتی مجروحان بحرانی است.