زبیر آیدار: دادگاه می‌تواند به اجحاف گذشته پایان دهد

زبیر آیدار عضو شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان با اظهار نظر درباره پرونده دادخواهی پ.‌ک.‌ک در دیوان عالی عدالت اروپا ابراز امیدواری کرد حکم این دادگاه به ناعدالتی علیه کوردها پایان دهد.

آیدار در گفتوگو با روزنامه "ینی‌اوزگور پولیتیکا" درباره جلسه اخیر دیوان عدالت اروپا که جلسه بررسی آن در کشور لوکزامبورگ برگزار شد صحبت کرد.

وکلای حزب کارگران کوردستان در این دادگاه از دیوان عدالت اروپا خواستند به اجحاف تروریستی نامیدن پ‌.ک‌.ک از سوی کشورهای اتحادیه اروپا پایان دهد.

زبیر آیدار یادآوری کرد طی هشت سال گذشته اسناد متعددی در اینباره به دادگاه محول کرده‌اند. عضو شورای اجرایی ک.‌ج.‌ک با این وجود خاطرنشان کرد نمی‌توان حکمی که قضات دادگاه خواهند گرفت را پیشبینی کرد.

این دادگاه ادله ترکیه و طرف کورد درباره ابقای نام پ.‌ک.‌ک در فهرست سازمان‌های ترویستی اروپا را بررسی می‌کند. زبیر آیدار گفت انتظار می‌رود حکم دادگاه لوکزامبورگ بین شش ماه تا یکسال دیگر صادر شود. او تصریح کرد حکم سابق محاکم اروپایی برای ممنوعیت فعالیت پ.‌ک‌.ک بدون استناد به مدارک و شواهد کافی بوده و اکنون مسئولیت پایان دادن به این اجحاف بر دوش دیوان عدالت اروپاست.