فرمانده مبارزان آزادیبخش عفرین: یکایک اشغالگران به سزای اعمالشان می‌رسند

یک فرمانده نیروهای آزادیبخش عفرین در مصاحبه با خبرگزاری هاوار گفت: اشغالگران را بیرون خواهیم راند

در روزهای گذشته تعداد حملات به ارتش ترکیه و گروه‌های تبهکار افراطی وابسته به آن در عفرین و سایر نواحی اشغالی در شمال سوریه افزایش یافته است. مسئولیت این حملات را نیروهای آزادیبخش عفرین بر عهده گرفته‌اند. یک فرمانده این نیرو می‌گوید سرانجام دشمنان را از خاک و دیارشان بیرون می‌رانند.

شیار دنیز یک فرمانده نیروهای آزادیبخش عفرین در ویدئویی که برای خبرگزاری هاوار ارسال شده است، می‌گوید به مبارزه برای تحقق آرمان شهیدان که همانا آزادسازی عفرین اشغالی بود ادامه می‌دهند.

او به واقعه اشغال عفرین در سال ٢٠١٨ اشاره می‌کند که همه جهان نظاره‌گر وحشی‌گری رژیم ترک و گروههای تبهکار آن بود. مردم عفرین در جنگی نابرابر زیر بمباران دشمن چنان مقاومتی انجام دادند که آوازه آن به اقصی نقاط جهان رسید.

این فرمانده نیروهای آزادیبخش عفرین، کارنامه ترکیه در پنجمین سال اشغال عفرین را بازگشایی می‌کند که تخریب میراث فرهنگی و پرستشگاه‌ها، غارت، ربایش و قتل غیرنظامیان، تحمیل زبان ترکی، تغییر بافت جمعیتی و انواع جرائم جنگی در آن نمایان است.

شیار دنیز به مردمش اطمینان می‌دهد که نیروهای اشغالگر در عفرین آسوده رها نمی‌شوند و پروژه عثمانی به سرانجام نخواهید رسید.

او می‌گوید: ترکیەی اشغالگر با قطع درختان و سوزاندن جنگل‌ها سعی می‌کند مخفیگاه نیروهای آزادیبخش عفرین را از بین ببرد. پاسخ این جنایات را به تندی می‌دهیم. آماده‌ایم که جانمان را فدا کنیم. از مردم بومی ساکن عفرین می‌خواهیم برای بیرون راندن اشغالگران در حد توان همکاری کنند. پنج سال است که مواضع نیروهای اشغالگر در عفرین هدف حملات ما قرار دارند. ضربات سختی دریافت کرده‌اند که تلاش آنها معطوف به مخفی کردن آن از افکار عمومی است.

این فرمانده نیروهای آزادیخبش عفرین با بیان آنکه دشمن حتی نمی‌تواند محل استقرار ما را تخمین بزند، به تلفات نظامی که طی روزهای اخیر در شهرهای مارع، عفرین و سایر نواحی اشغالی در شمال سوریه بر دشمن تحمیل شد اشاره می‌کند. او می‌گوید فرزندان عفرین صاحبان اصلی این خاک هستند و آوارگان عفرینی باید به شهرشان بازگردند.