کارگران نیز حکومت آ.ک.پ – م.ه.پ را نمی خواهند

عثمان اونای مدیر سندیکای انقلابی کارگران عمرانی و ساختمانی و راه‌سازی (دیسک) گفت: همانند همه بخش‌های جامعه؛ کارگران عمرانی هم دیگر حکومت دو حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) و حزب جنبش ملی(م.ه.پ) را نمی‌خواهند.

عثمان اونای مدیر سندیکای انقلابی کارگران عمرانی و ساختمانی و راه‌سازی (دیسک) گفت: همانند همه بخش‌های جامعه؛ کارگران عمرانی هم دیگر حکومت آ.ک.پ - م.ه.پ را نمی‌خواهند.

عثمان اونای گفت که آنها در دوره حاکمیت آ.ک.پ – م.ه.پ تحت فشارهای شدیدی بوده‌اند و هنگامی که حقوق‌شان پایمال شده است؛ دولت آنها را نادیده گرفته است.

عثمان اونای مدیر سندیکای انقلابی کارگران عمرانی و ساختمانی و راه‌سازی (دیسک) هم‌چنین گفت: طبق اعلامیه ی شورای سلامت و بهداشت کارگران(ISIG)؛ سالانه 2 هزار کارگر به دلیل نبود امنیت محل کار جانشان را از دست می‌دهند. نیز گفت: از این تعداد ۳۵درصد آنها کارگران بخش عمرانی اند. این کارگران در سیستم کار پیمان‌کاران غیر رسمی کار می‌کنند. باوجود اینکه دو بار دستورالعمل کلی در این باره اعلام شده است؛ اما این مقررات اجراء نمی شود. زمانی هم که ما می‌گوییم شما خلاف قانون عمل می‌کنید؛ این پیمان‌کاران غیر رسمی می‌گویند که وزارت کار و دولت مطلع است!

اونای این را نیز گفت که کارگرانی که به آ.ک.پ رای داده‌اند بعدا از خود پشیمان شده‌اند. او هم‌چنین گفت: اکثر کارگران استانبول از کوردستان می‌آیند. بیشتر کسانی که در کوردستان زندگی و امکانات ندارند؛ به کارگری مشغولند. یا باید به نظامی و خودفروش مبدل شوند یا باید شرافتمدانه کارگری کنند. بخش زیادی از کارگران اهل کوردستانند؛ در انتخابات قبلی ه.د.پ برایشان اتوبوس تهیه کرده بود و آنها نیز در رای‌گیری شرکت کرده بودند.

همانند هر بخش دیگر از جامعه؛ کارگران بخش عمران و ساختمانی نیز حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ را نمی‌خواهند. موضع‌شان روشن است. کارگران هوادار آ.ک.پ نیز از شرایط ناراضی‌اند و از آ.ک.پ دور می‌شوند. من این طیف از کارگران را دیده‌ام که به دلیل رای‌دادن به آ.ک.پ؛ خودشان را نفرین کرده‌اند. کارگران می‌خواهند آ.ک.پ در قدرت نماند و به‌‌جای او؛ احزاب هوادار زحمتکشان و کارگران و هواداران صلح و دموکراسی و آزادی قدرت را در دست بگیرند.