افشای شبکه قاچاقچیان شکنجه‌گر در مرز ایران و ترکیه

نام و تصاویر اعضای شبکه‌ای که پناه‌جویان را در مرز ایران و ترکیه شکنجه کرده بودند آشکار شد.

در تصاویری که منتشر شده ‌است، گروهی از پناه‌جویان افغانی که می‌خواستند از ایران به ترکیه بروند، در مرز ایران و ترکیه توسط قاچاقچیان انسان شکنجه داده می‌شوند.

قاچاقچیان انسان ابتدا گروهی از جوانان را که در مرز ایران و ترکیه دستگیر شده‌اند به دامنه کوه برده و آن‌ها را کنار یکدیگر به صف کرده و سپس سنگ‌های بزرگ را بر روی بدن آن‌ها قرار می‌دهند، به‌گونه‌ای که نمی‌توانند نفس بکشند.

پس‌از این شکنجه‌ها، قاچاقچیان انسان تصاویر را به خانواده پناه‌جویان فرستاده و خواستار ده‌هزار دلار شده‌اند.

در تصاویری که برای خانواده‌ها فرستاده شده ‌است دیده می‌شود که قاچاقچیان گوش یکی از پناه‌جویان را که از پشت دست او بسته شده ‌است، بریده‌اند.

با مرزبانان شریک هستند

این شبکه شکنجه، در روستای بله جوک از توابع شهر خوی در روژهلات کوردستان کار می‌کنند. همین شبکه در مرز سارای باکور کوردستان به اعمال خود ادامه داده و با سربازان هر ۲ طرف ایران و ترکیه با هم کار می‌کنند.

اعضای این شبکه که در مقابل اقدامات کثیف خود پول زیادی بدست می‌آورند، به‌صورت شاهانه زندگی می‌کنند. اعضای این شبکه به‌طور مداوم زندگی مرفه خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری فرات فردی ایرانی با نام شالو تیموری سردسته این شبکه است. نام تبهکاران دیگری که در این شبکه کار می‌کنند پژمان تیموری و ولات می‌باشد.

خانواده در انتظار رهایی از چنگ تبهکاران هستند

در تصاویر خانواده‌ای دیده می‌شود که در دست این شبکه که همراه با سربازان ترک و ایرانی کار می‌کنند هستند و این خانواده چشم‌انتظار رهایی می باشند.

اعضای این خانواده که مشخص‌ شده است افغانی هستند، پاهای آن‌ها با زنجیر بسته ‌شده و آن‌ها چشم ‌انتظار آزادی هستند. این خانواده افغانی که در روستای بله جوک به اسارت گرفته شده‌اند، در تصاویری که منتشر شده‌است دیده می‌شود که ۳ کودک دارند.