نیروهای مدافع خلق: نیروهای ما ده‌ها بار در تپه کارتال اشغالگران را هدف قرار دادند

گریلاهای ه.پ.گ/ یژا  ستار ده‌ها بار نظامیان رژیم اشغالگر ترک را که درصدد پیشروی در تپه کارتال عرصه آواشین بودند هدف قرار دادند. ٣ اشغالگر در این حملات به هلاکت رسیدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات رژیم غاصب ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در تپه کارتال عرصه آواشین؛

٢١ آگوست/ ٢٩ مهر هواپیماهای جنگنده و پایگاه‌های مرزی دشمن از ساعت ١۶:٣٠ الی ١٩:٣٠ تپه کارتال را هدف حملات سنگین قرار دادند. شب هنگام ارتش اشغالگر ترک مناطق تپه سلیمان، تپه سور، روستای دری و تپه کارتال را بمباران کرد و سپس اقدام به هلی‌برد نظامیان خود کرد. صبح ٢٢ اکتبر اشغالگران در حالیکه درصدد پیشروی بسوی تپه کارتال بودند هدف حملات سنگین نیروهای ما قرار گرفتند. نیروهای ما ده‌ها بار در منطقه عملیاتی اشغالگران را هدف قرار دادند. ارتش اشغالگر ترک که به جنایت جنگ تن داده است پس از آنکه در این حمله با شکست روبرو شد ظهر همان روز ٩ بار از سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی بهره گرفت.

٢٢ اکتبر ساعت ١۴:٣٠ نیروهای ما در اطراف منطقه مقاومت با تکنیک تله انفجاری اشغالگران را هدف قرار دادند. اشغالگران ساحت ١۵:٣٠ درصدد استفاده از سلاح شیمیایی ممنوعه علیه نیروهای ما برآمدند که با ضدحمله نیروهای ما از طریق تله انفجاری مواجه شدند. در این عملیات حداقل ٣ اشغالگر کشته و شمار دیگری از آنان زخمی شدند.

غروب ٢٢ اکتبر و بامداد ٢٣ اکتبر ارتش اشغالگر ترک ٨ بار با سلاح شیمیایی و گازهای سمی تپه کارتال را هدف حمله قرار داد. جنگ سنگین نیروهای ما علیه ارتش متجاوز ترک در این منطقه که اشغالگران از شب ٢٢ اکتبر با بکارگیری سلاح شیمیایی و گازهای سمی درصدد ورود به عرصه مقاومت هستند ادامه دارد.

حملات به بوتان خنثی شدند

ارتش غاصب ترک در عرصه بوتان نیروهای ما را هدف قرار داده و تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرده است. ارتش ترک با شمار انبوهی از اشغالگران و تکنولوژی پیشرفته حمله‌ور شده بود اما این حمله از سوی نیروهای ما خنثی شد. اشغالگران پس از ناکامی در حملات خود مجبور به عقب‌نشینی شدند. جزئیات بیشتر این تحرکات اشغالگرانه به شرح زیر است؛

٣٠ آگوست ارتش اشغالگر ترک در منطقه چلی بوکا و تورانس واقع در کاتو ژیرکا در بخش الک استان شرنخ و منطقه شاخ استان وان تحرکات اشغالگرانه وسیعی را آغاز کرده بودند. این عملیات یک روز پس از آغاز خود بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید.

٢١ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک پس از آنکه منطقه بندار واقع در کاتو خلیلا در بخش شاخ استان وان را با هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپتر به سختی بمباران کرد، تحرکات گسترده‌ی اشغالگرانه را آغاز کرده بود. این عملیات روز ٢٣ سپتامبر بدون کسب نتیجه‌ به پایان رسید. ارتش اشغالگر ترک روز ١٢ اکتبر در اطراف رود ماسیرو و چلی بوکا حملات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده بود. این عملیات اشغالگرانه روز ١۴ اکتبر بدون کسب نتیجه با عقب‌نشینی اشغالگران به پایان رسید.

تمامی عملیات‌های اشغالگران در ماه سپتامبر در مناطق دره بق، کاتو ژیرکا، روستای تورانس، روستای سیخورپاشا از توابع بخش شاخ استان وان بدون هیچگونه دستاوردی به پایان رسید.

٢٢ اکتبر پایگاه‌های مرزی دشمن در ساعات شب منطقه مقاومت ورخله عرصه آواشین را هدف آتش خمپاره و توپباران قرار دادند.

٢٢ اکتبر از ساعت ١٨ تا ١٨:۴۵ پایگاه‌های مرزی اقدام به حملات توپخانه‌ای علیه منطقه چمچو کردند.

٢٢ اکتبر از ساعت ٢١:۵٠ منطقه دشتا کافیا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند."