شیلان گویی فرمانده یژا ستار به شهادت رسید

شیلان گویی از فرماندهان یژا ستار در حالی که مشغول مداوای جراحات خود بود در حمله‌ای هوایی به شهادت رسید.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد (YJA Star) در مورد شهادت شیلان گویی از اعضای فرماندهی خود بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه فرماندهی یژا ستار آمده است:

"کانسپت امحا و  نابودی که بر رهبریمان، خلقمان و جنبشمان در هر بخش میهن‌ با حملات وحشیانه ادامه دارد. در مقابل این حملات وحشیانه و نامردانه دشمن، نیروهای گریلا ما به مقاومت قهرمانانه خود ادامه می‌دهند. رفیقمان شیلان گویی روز ٨ اکتبر ٢٠٢١/ ١۶ مهر ١۴٠٠ در حالیکه برای مداوا و دیدار با خانواده خود به کمپ مخمور می‌رفت در حمله هوایی وحشیانه رژیم اشغالگر ترک، به شهادت رسید.

شناسنامه رفیق به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: طیبه بیلن

   کد سازمانی: شیلان گویی

   محل و سال تولد: روستای هیلال (قلابان-شرنخ)

   نام مادر – نام پدر: رحیمه - احمد

  تاریخ و محل شهادت: ٨ اکتبر ٢٠٢١

فرماندهی یژا ستار در ادامه بیانیه می‌افزاید: "به عنوان فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا ستار شهادت فرمانده شیلان را به نخست به خانواده گرامی وی، خلق بوتان و مخمور تسلیت گفته و با آرمان‌های فرمانده پیشاهنگ برای زندگی شرافتمندانه، آزادی رهبری و میهن آزاد تجدید میثاق می‌کنیم."

فرماندهی یژا ستار اعلام کرده است که شیلان گویی با مبارزات خود در عرصه بوتان دستاوردهای بزرگی را رقم زده است و پس از آن در مقاومت کوبانی هم به عنوان فرمانده ایفای نقش کرد و به سختی مجروح شده است. پس از مداوا یکبار دیگر به میدان جنگ بازگشت و اخیرا در فرماندهی عرصه گاره جای گرفته است و پیروزی گاره را محقق نموده است.

یژا ستار می‌افزاید؛ یکی از اهداف مبارزات فرماندهی و مبارزان یژا ستار این است که همچون رفیق شیلان زندگی کنند و همچون رفیق شیلان در مبارزه جای گیرند."