آل ‌بیت علیه ارتجاع داعش و دولت ترکیه مبارزه خواهد کرد

انجمن آل بیت با اعلام تأسیس خود در ۳ ژوئن، از طریق کمیته‌هایی که در شهرهای شمال و شرق سوریه تشکیل خواهد داد، در برابر اندیشه‌های اسلامی آلوده شده توسط دولت ترکیه از کیان اسلام دفاع خواهد کرد و تضمین صلح و وحدت را مبنای کارهایش قرار می‌دهد.

انجمن ایمانی الصدا العصاریف آل بیت شمال و شرق سوریه (کسانی که به حضرت محمد دل بسته‌اند)، با برگزاری کنفرانسی که در شهر طبقه در ۳ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار کرد، تأسیس خود را اعلام کرد. این انجمن که بر اساس کنوانسیون مدینه است، چنانچه در زیر چتر کنگره اسلامی دموکراتیک خود را سازماندهی خواهد کرد، یک شورای ویژه در شورای عمومی کنگره اسلامی دمکراتیک نیز خواهد بود. با افتتاح دفاتر در تمامی شهرهای شمال و شرق سوریه کمیته‌هایی تشکیل خواهد داد و فعالیت‌ها را پیگیری خواهد کرد. برای هر کمیته ۱۵ عضو تعیین خواهد شد. همه نهادها و سازمان‌ها در شمال و شرق سوریه در تماس نزدیک خواهند بود.

شیخ سینان سیدوش، رئیس انجمن باورداشت آل بیت، در خصوص هدف و کارکرد تأسیس این انجمن اظهار داشت: ما این فرصت را داشتیم که انجمن آل بیت را در مناطق شمال و شرق سوریه زیر چتر کنگره اسلام دموکراتیک تأسیس کنیم. با گرد هم آوردن کسانی که دلبسته‌ی حضرت محمد هستند در همایش مؤسسی که برگزار کردیم، خواستیم تا الگوی کار و اجرای انجمن آل بیت را مشخص کنیم. همچنین، ما خواستیم تا عقاید و اخلاق حضرت محمد را در جامعه بیشتر گسترش دهیم. زیرا تبهکارانی که تحت عنوان اسلام فعالیت می‌کنند، دین اسلام را از هر نظر به فساد کشیده و بدنام کرده‌اند.

با ایجاد نمایندگان این انجمن در هر منطقه از شمال و شرق سوریه، اطمینان حاصل می‌کنیم که با مشکلات منطقه برخورد کرده و بخشی از آن جامعه شود. یکی از اهداف و مقاصد ما این است که با ایجاد صلح و وحدت بین مسلمانان و مسیحیان، بین همه ادیان و باورداشت‌ها، جوهر اسلام را آشکار کنیم. ما به عنوان جنبش آل بیت می‌خواهیم در جامعه مسلمانان جای خود را بگیریم و پرچم سفید اسلام را به اهتزاز در آوریم و به جامعه خود هشدار دهیم که در دام نیروهایی مانند دولت ترکیه که از اسلام به عنوان یک تحریک و خرابکاری علیه جوامع استفاده می‌کنند، نیفتند.

دفاتر زنان گشوده خواهد شد

دیه المکداد، یکی از اعضای انجمن باورداشت آل بیت، خاطرنشان کرد که جنبش آل بیت که برای زنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، تحولات بزرگی ایجاد خواهد کرد. دیه المکداد گفت: از تاریخ تاکنون زنان در هر جنبه نادیده گرفته شده و صدای آنها سرکوب شده است، همه دستاوردها و دیدگاه‌های زنان به بهانه دین ربوده شده است. با همایش بنیانگذار آل بیت، ما خواستیم تا صدای زنان را به گوش مردم برسانیم و تاکید کنیم که زنان باید در همه عرصه‌های زندگی از جمله حوزه دینی شرکت و به وظیفه خود عمل کنند. به همین دلیل، با شرکت در انجمن آل بیت و با پیشاهنگی کردن به زنان مسلمان کمک خواهیم کرد تا خود را از افکار تاریک خارج سازند.

در انجمن آل بیت که همایش موسس آنرا برگزار کردیم، به ویژه کمیته‌های زنان تشکیل می‌شود. این کمیته‌ها در ارتباط مستمر با زنان در زمینه مسائل دینی و باورداشتی خواهند بود. به همین ترتیب با مشارکت دادن بانوان در فعالیت‌های انجمن، پیرو فاطمه زهرا خواهیم بود. دفاتر ویژه زنان جنبش آل بیت در تمامی کانتون‌ها و مناطق شمال و شرق سوریه افتتاح می‌شود تا بتوانیم در جامعه بیشتر گسترش پیدا کنیم.

آنچه که دولت ترکیه علیه مسلمانان انجام می‌دهد متوقف خواهد شد

ناصر الدین جنید الصیادی، مدیر دفتر انجمن آل بیت، با بیان اینکه کار اصلی آنها متوقف کردن تلاش‌های دولت ترکیه علیه همه مسلمانان از جمله مسلمانان سوریه خواهد بود، گفت: ما به خوبی می‌دانیم که چگونه دولت آ.ک.پ از سوری‌هایی آواره ترکیه برای طولانی کردن عمر حکومت خود استفاده کرد و چگونه انتخابات را پشت سر گذاشت. با آل بیت، مسلمانان، به ویژه سوری‌ها را از ابزاری برای سیاست دیگران نجات خواهیم داد. ما انجمن باورداشت آل بیت را با مشارکت اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه تأسیس کردیم. من می‌خواهم از خلق‌مان و رهبران قبایلی که تحت اشغال دولت ترکیه زندگی می‌کنند، دعوت کنم که در دام قدرت‌های استعماری نیفتید، به ذات و اصالت خود بازگردید.

ما افکار اشتباه را حذف خواهیم کرد

دلال خلیل، رئیس مشترک کنگره اسلامی دموکراتیک، سخنان خود را با اشاره به سیاست‌های پلید علیه جامعه روژاوا آغاز کرد و ادامه داد: همه این سیاست‌های پلید تحت نام اسلام انجام می‌شود. خصوصاً اخیراً دیدگاه‌ها و سازمان‌های رادیکال بسیاری ظهور کرده‌اند. همه ما خوب می‌دانیم که منبع این افکار ارتجاعی دولت ترکیه است. به همین دلیل ما به عنوان کنگره اسلامی دموکراتیک و اتحادیه دین و باورداشت‌های شمال شرق سوریه وظیفه خود دیدیم که این خشونت و تفکر پلید را از بین ببریم.

ما هم که متوجه شدیم که با نماد اسلام می‌خواهند جامعه را تخریب کنند، خواستیم وارد شویم. با اسلام واقعی زن را دارای نقش و رسالت می‌کنیم. بحث کردیم که چگونه می‌توانیم با گرد هم آوردن شخصیت‌های مذهبی در جامعه زن و مرد، جامعه خود را از این بازی‌ها نجات دهیم. زیرا همانطور که تبهکاران داعش از نظر فیزیکی شکست خوردند، از نظر فکری نیز باید شکست داده شود. زیرا تا کنون نفوذ افکار رادیکال داعش در جامعه همچنان وجود دارد. برخی اسلام را در راستای منافع خود تفسیر می‌کنند. ما می‌خواستیم با جریان باورداشتی آل بیت این افکار را از بین ببریم. با شواهد مدینه، روایت و حوادیث حضرت محمد و آیات دین اسلام، دین اسلام را توسعه خواهیم داد.