ایده‌ی عبدالله اوجالان راهی جدید برای سوسیالیسم است

پائولو زاموری ایده کنفدرالیسم دموکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را راهی جدید برای سوسیالیسم اعلام کرد و گفت که این ایده بر چپ جهان غرب نیز تاثیر می‌گذارد.

پائولو زاموری شهردار سابق فیلاتیرای ایتالیا که در سال ۱۹۹۹به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان "شهروندی افتخاری" اعطا کرد، پس از ملاقات ۲ ساعته با عبدالله اوجالان در رم، سال‌های طولانی است که درباره ی مسئله کوردها و ایده کنفدرالیسم دموکراتیک بحث و کار کرده و این کارهایش هنوز هم ادامه دارد.

زاموری در سفر خود به شنگال با آژانس خبری فرات (ANF) صحبت کرد.

زاموری اظهار داشت که برای اولین بار در دیدار با عبدالله اوجالان در رم؛ ایده کنفدرالیسم را شنیده و برای درک آن، به‌دقت آن را ارزیابی کرده است، سپس رهبر خلق کورد این ایده را در زندان عمیق‌تر کرده است.

زاموری با اشاره به اینکه این ایده عبدالله اوجالان بر چپ جهان غرب تأثیر گذاشته است، گفت: کنفدرالیسم راهی جدید برای سوسیالیسم و ​​عدالت اجتماعی است.

زاموری اعلام کرد که عبدالله اوجالان یک نظریه‌پرداز بزرگ است و اظهار داشت که او خودش در تلاش است تا ایده کنفدرالیسم را در ایتالیا گسترش دهد.

زاموری همچنین گفت: وضعیت شنگال مایه نگرانی است زیرا از روزی که او به اینجا آمده،این منطقه مورد حمله هواپیماهای بی‌سرنشین بوده و ایست‌های بازرسی در اطراف شنگال افزایش یافته است و گفت: در مقابل این موضوع، ساکنان شنگال بیش از پیش به ایدئولوژی کنفدرالیسم متقاعد شده‌اند.

زاموری به حزب دموکرات کوردستان (پ.د.ک) و دولت ترکیه اعتراض کرد و گفت: پ.ک.ک و عبدالله اوجالان به ما آموختند که باید از خود محافظت کنیم، نباید از دیگران بخواهیم که از ما محافظت کنند.

زاموری اظهار داشت که چیزهایی را در این منطقه دیده است که پس از بازگشت به ایتالیا به خلق و مسئولان خواهد گفت.