گرامیداشت یاد شهدای اینترناسیونالیست در روژآوای کوردستان

در سال ۲۰۲۲ و در کنفرانس اینترناسیونالیسم روژآوا ، روز ۲۴ مارس به‌عنوان روز شهیدان اینترناسیونالیست اعلام گردید.

به مناسبت روز شهدای اینترناسیونالیست ، مراسم یادبودی در حسکه برگزار شد. خانواده کونستانتین؛ اینترناسیونالیست آلمانی که بدست دولت ترکیه شهید شد؛ در پیامی اعلام کردند تا زمان حسابرسی از اشغالگران به مبارزات خود ادامه خواهند داد.

در سال ۲۰۲۲ و در کنفرانس اینترناسیونالیسم روژآوا؛ روز ۲۴ مارس به‌عنوان روز شهیدان اینترناسیونالیست اعلام شد.

به مناسبت روز شهدای اینترناسیونالیست در مرکز فرهنگی و هنری سردم در حسکه مراسم یادبودی برگزار شد. این سومین بار است با مشارکت خانواده شهیدان و دسته اجرایی امورات اینترناسیونالیست؛ مراسم یادبود برگزار می‌شود. غیر از ده‌ها اینترناسیونالیست؛ اهالی منطقه و خانواده شروان اینترناسیونالیست آلمانی؛ آندوک جوتکار که در سال ۲۰۱۹ درپی تهاجمات دولت ترکیه به سریکانی و گره‌سپی شهید شد؛ در مراسم آماده بودند.

در این مراسم که با احترام به یاد شهدا آغاز شد؛ روژدا احمد عضو شورای خانواده شهیدان؛ مادر شهید آندوک جوتکار؛ اوتی روس و سوزی قامشلو از طرف کمیته دفاع از روژآوا؛ سخنانی را ایراد کردند.

روژدا احمد گفت که شهدای اینترناسیونالیست برای آزادی کوردستان پیشگام بوده‌اند و افزود که به راهشان ادامه می‌دهند.

اوتی روس گفت که او به دلیل حضور پسرش کنستانتین از مبارزات روژآوا مطلع شده است و افزود تا وقتی که پیکر شهید آندوک  جوتکار و شهید لیگرین قره‌چوغ را از دولت ترکیه پس نگیرند؛ به تلاشهای خود در آلمان ادامه خواهند داد.

سوزی قامشلو خطاب به خانواده آندوک جوتکار گفت: "به سرزمین مبارزه و مقاومت خوش آمدید!" و افزود؛ از صحبت‌های مادر شهید آندوک روحیه و انرژی گرفته‌ام و در شخصیت "حقی قرار" و نیز در شخصیت "هلین" و "دستان" ها؛ که این راه را آغاز کردند؛ مبارزات‌مان را ادامه می‌دهیم.

هیئت اجرایی امورات اینترناسیونالیست در روژآوا؛ مدال افتخار به خانواده شهید آندوک جوتکار اهدا کرد. فیلمی هم درباره مبارزات اینترناسیونالیستی پخش شد؛ یک نمایش هم اجرا شد و چندین سرود انقلابی هم تقدیم حضار گردید.

مراسم با سردادن شعار "شهید نمی میرد" و "مبارزه زندگیست" به پایان رسید.