جنبش جامعه دمکراتیک: دولت ترک باید از مناطق اشغالی خارج شود

جنبش جامعه دمکراتیک خطاب به افکار عمومی سراسر جهان اعلام کرد که رژیم ترک به جنایت انسانی در مناطق اشغالی سوریه دست می‌زند و لازم است که از خاک سوریه خارج شود.

جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت چهارمین سالگرد آغاز حمله اشغالگرانه رژیم ترک به کانتون عفرین بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:

"چهار سال پیش، در میان سکوت جوامع بین‌المللی و توافق پنهانی میان نیروهای دخیل در امور سوریه، ارتش اشغالگر و فاشیست ترک با همکاری شمار زیادی از گروهک‌های تروریستی به حملات وحشیانه زمینی و هوایی علیه منطقه عفرین دست زد. در حملات اولیه از ٧٢ فروند هواپیمای جنگنده استفاده کرد. این حمله به شیوه‌های سیاسی و نظامی وحشیانه با هدف اشغال منطقه، نابودی دمگرافی آن و انکار ارزش‌های تاریخی آن انجام شد تا خیال‌ گسترش تورانیسم را محقق کند.

جنایاتی که به درازای ۴ سال گذشته صورت گرفته و تاکنون علیه عفرین و ساکنان آن انجام شده‌اند، تمامی مفاهیم اشغالگری را سپری کرده‌اند. همچنین هرگونه عرف و قانون بین‌المللی را زیرپا گذاشته است. همچنین جنایات وحشیانه، نقض حقوق بشر و ارزش‌های انسانی افزایش یافتند. ربودن، تجاوز، جرایم قتل، تحمیل سیاست‌های تسلیم‌پذیری و مزدوریگری بر اراده خلقمان روزانه در عفرین ادامه دارند.

رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش و تاراج اموال ساکنان و ارزش‌های تاریخی آنان، محصولات طبیعی و تاریخی و فروش آن در بازار‌های جهان، منطقه عفرین را به ابزاری تجاری تغییر دادند. خطرناکترین مورد این است که جغرافیای این منطقه میان گروهک‌های تروریست توزیع شده است. همچنین جنگ بر سر تسویه حساب، تحمیل حاکمیت و فدیه بر کوردها، اقدامات تهاجمی و دزدی اموال در منطقه ادامه دارد. همزمان سیاست تغییر دمگرافیک پی گرفته می‌شود که از طریق ایجاد مراکز استعمارگری و استقرار خانواده‌های تروریست‌ها صورت می‌گیرد. ما این پروژه شوونیستی، ضدقانونی و خطرناک دولت اشغالگر ترک را به عنوان سرآغاز پروژه و برنامه‌های شوونیستی آنان می‌دانیم که از آن به عنوان 'میثاق ملی' نام می‌برند.

ساکنان اصلی عفرین در معرض فاجعه قتل‌عام جمعی، اقدامات جنایی از شکنجه فیزیکی و روانی قرار گرفته‌اند. این نیز نتیجه دستگیری‌های بی‌حد و مرز و سیاست‌های قتل‌عام اتنیکی سیستماتیک است. هدف از این سیاست‌ها ایجاد رعب میان ساکنان است تا به انکار فرهنگ خود بپردازند. پناهندگان در کمپ‌های شهبا نیز از سیاست‌های پلیدی که آنها را با فاجعه‌ی واقعی انسانی روبرو کرده است بی‌نصیب نبودند. از یکسو با دردهای حملات روزانه رژیم ترک و از سوی دیگر با آلام سیاست‌های محاصره و تحریم که از سوی حاکمیت سوریه و سکوت بین‌المللی نسبت به این وضعیت مواجه شده‌اند.

ما همچون جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) از نهادها و سازمان‌های مدنی و تمامی سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و زنان دعوت می‌کنیم که در مقابل این جنایت‌های ضداخلاقی به وظایف خود عمل کنند. همچنین افکار عمومی جهان و در رأس آن سازمان ملل را فرامی‌خوانیم تا با اخذ موضعی شفاف این جنایات را محکوم کنند و برای خروج رژیم اشغالگر ترک از تمامی مناطق اشغالی و بازگشت آوارگان به مناطق خود به شیوه‌ی امن اقدام نمایند."