جنبش جامعه دمکراتیک: دولت ترکیه و نیروهای بین‌المللی مسئول حمله به حسکه هستند

جنبش جامعه دمکراتیک اعلام کرد که نیروهای بین‌المللی زمینه حملات داعش را هموار کرده‌اند و دولت ترکیه نیز به شیوه‌ای مستقیم از حملات پشتیبانی کرده است.

جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) در خصوص حملات مزدوران داعش به زندان حسکه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

بار دیگر هسته‌های مخفی تروریستی داعش در شب ۲۱ ژانویه در حسکه با اتومبیلهای باری، انفجاری را شکل داده و از طریق این انفجارها به زندان غویران حمله کردند تا بتوانند تروریستهای داعشی زندانی را از زندان خارج کرده و بار دیگر بشریت و جامعه جهانی را با خطر مواجه کنند، دست به ترویج خشونت زده و ترس و رعب را در قلب ساکنان شهر و خصوصا ساکنان این منطقه بکارند. این اقدام تروریستی اقدامی تصادفی نیست، اما همزمانی آن با چهارمین سالگرد محکومیت اشغال عفرین از سوی اشغالگری ترکیه و تبهکاران وابسته به آن و هشتمین سالگرد اعلام خودمدیریتی دمکراتیک روژآوا جای تامل دارد.

حکومت آ.ک.پ که به حامی رسمی ترور و تبهکاران تبدیل شده است، دیگر سرنوشت و بقای این حکومت منوط به حمات از ترور بین المللی بوده و تلاش می‌کند از این طریق بر بقای خود در مسند قدرت ادامه بدهد. به همین دلیل سرنوشت خود را مستقیما به ترور داعش و گروههای تبهکار دیگر گره زده است. به همین دلیل است که بر دامنه حملات خود به خلق‌های منطقه و هدف قرار دادن مناطق شال-شرق سوریه و شنگال افزوده است و در مقابل خلقها دست به جنایت می‌زند، تا در نهایت بتواند شکست‌های سیاسی و اقتصادی خود و همچنین شکست‌های داخلی را از چشم خارجیان مخفی نگاه دارد. به همین دلیل است که پلیدترین سیاستهای خود را ادامه می‌دهد.

حکومت تروریستی ترک که در جنایات جنگی سهیم است، نقض قوانین انسانی در مناطق اشغال شده سوریه در کل، و خصوصا در عفرین، سریکانی و گری سپی را ادامه می‌دهد، اما در مقابل با بحرانهای سنگینی مواجه شده است. بعید نیست که شبکه‌های میت با شبکه‌های سازمانهای اطلاعاتی دیگر در منطقه ارتباط داشته و از این طریق راهکارهایی را علیه مناطق شمال-شرق سوریه در پیش گرفته باشند. همچنین دولت اشغالگر ترک بار دیگر شدت حملات خود را بر مناطق شهبا، تل تمر و عین عیسی و کوبانی افزایش داده است و اخیرا از طرق هسته‌های تروریستی و مخفی خود به زندان غویران در حسکه حمله کرده است که تروریستها در آن زندانی هستند و به عنوان بمبی زمان‌بندی شده، منتظر انفجار ان هستند. به همین دلیل است که دولت ترک می‌خواهد که این بمب زمان‌بندی را منفجر کند تا آشفتکی و بی نظمی در منطقه گسترده شده و از این طریق بتواند خودمدیریتی را مور هدف قرار بدهد.

هدف حملات هسته‌های تروریستی با حمایت مستقیم حکومت تروریست اردوغان این است که پروژه دمکراتیک خودمدیریتی را که بر اساس معیارهای انسانی برقرار شده است مورد تهدید قرار بدهد. اما با رنج و فداکاریهای نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دمکراتیک این توطئه دولت ترک هم در هم شکسته شد.

ما به عنوان جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM سکوت مجامع بین‌المللی را در مقابل اهداف تروریستی محکوم می‌کنیم. بار دیگر تکرار می‌کنیم که خودمدیریتی برای ایجاد و برقراری دادگاه‌های بین‌المللی تروریستها یا محاکمه انها در کشورهای متبوعشان، از مجامع جهانی درخواست کرده است، اما جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد تا کنون به این درخواست‌ها پاسخی نداده و وظایف خود را در این باره بجا نیاورده‌اند.

همچنین ما از تمام عناصر هویتی منطقه، سازمانها و نهادهای اجتماعی و جامعه مدنی و تمام نیروهای سیاسی درخواست می‌کنیم که تلاش‌های خود را برای تقویت مقاومت و مبارزه انجام بدهند تا ما بتوانیم ارزشها و دستاوردهای تاریخی خود را حفظ کنیم.

به خانواده شهدا تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی هر چه سریعتر داریم."