جنبش جامعه دمکراتیک: پ.ک.ک برای خلق ما ظهور روزی نو است

جنبش جامعه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای ۴٣مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک  را گرامی داشته و اعلام کرد؛"پ.ک.ک برای خلق ما، ظهور روزی نو است."

امروز جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) طی بیانیه‌ای تاسیس حزب کارگران کوردستان پ.ک.ک را به خلق کورد تبریک گفت.

بیانیه‌ی تَو-دم به شرح زیر می‌باشد:

"ما ۴۳مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک را به اعضا و فرماندهان پ.ک.ک، به رهبر عبدالله اوجالان و همه‌ی نیروهای گریلا و رفقایمان در زندان و به خانواده‌ی شهدا تبریک می‌گوییم. همچنین این روز تاریخی را به همه‌ی خلق کوردستان و همه‌ی خلق‌های آزادیخواه شادباش می‌گویم.

برای بوجود آوردن اساس علمی، برای بنیاد نهادن انقلابی اجتماعی بر اساس فرصت‌های خودمدیریتی پ.ک.ک ایجاد شد. این امر در سایه‌ی تحقیقات و استراتژی تاریخی رهبر عبدالله اوجالان و رفقایش پس از مبارزات فکری و ایدئولوژیک بود.

بنیاد نهادن این حزب به عنوان ظهور روزی نو برای خلقمان و سرآغاز بنیاد نهادن مرحله‌ی تغییراتی بزرگ بود که امید و اعتماد را در میان بخش‌های مختلف جامعه‌ی کوردستان ایجاد کرد. همچنین خلق کورد را برای انقلاب نجات‌بخش کوردستان سازماندهی کرده و آن را به پیشاهنگی زنان و جوانان کورد تغییر داد. به دلیل تاثیر عمیق مقاومت بر رفقای زندان، کوهستان‌ها و شهرها برای نجات فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی و انسانی از دست فاشیسم و اشغالگران، انقلاب اراده خلق‌های آزادیخواه را در منطقه و جهان آغاز کردند.

تاریخ سرشار از رخدادهای غیرقابل پیش‌بینی است. به دلیل توطئه‌ی منطقه‌ای و بین‌المللی، جنبش آزادیخواهی کوردستان با دشواری‌های بسیاری مواجه شده است. اما جنبشمان مقاومتی بی‌نظیر انجام داده و از اراده و مقاومت خلق‌های عرب، آسوری، سریانی و ارمنی پشتیبانی نمود و در راستای پشتیبانی اخلاقی از مقاومت آنها، خلق‌ها در شنگال و شمال و شرق سوریه در مجموع هزاران فداکاری بزرگ انجام دادند. ما مقاومت پ.ک.ک و موضع‌گیری انسانی و میهنی آن را گرامی می‌داریم. ما به خلق کورد و همه گروه‌های دیگر منطقه و همه افراد صلح طلبی که در کمپین آزادی رهبر عبدالله اوجالان و خارج کردن پ.ک.ک از لیست ترور شرکت کرده‌اند، سلام و درود می‌فرستیم."