مراسم تشییع شهدای ی.ا.ت در حسکه برگزار شد

پیکر شهدای یگانهای آنتی ترور (ی.ا.ت) که در سانحه سقوط هلیکوپتر در باشور کوردستان به شهادت رسیدند با برگزاری مراسمی در حسکه تشییع شدند.

ده‌ها هزار نفر از مناطق جزیره، رقه، فرات، منبج، شهبا و دیرالزور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر 9 رزمنده «ی.ا.ت» که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، به شهر حسکه آمدند.

مراسم تشییع پیکر 9 رزمنده ی.ا.ت که 15 مارس در سانحه سقوط بالگرد در باشور کوردستان به شهادت رسیدند، در شهر حسکه آغاز شد.

در این مراسم که در استادیوم سردم شهر حسکه برگزار شد، ده‌ها هزار نفر از مناطق جزیره، رقه، فرات، منبج، دیرالزور و شهبا بامداد امروز راهی شهر حسکه شدند.

در حالی که بیشتر جمعیت اینجا به سمت ورزشگاه سردم رفتند، بقیه برای دریافت پیکر شهدا به بیمارستان شهید ساریا رفتند.

پیکر 9 شهید تا استادیوم در فاصله حدود یک کیلومتری بر دوش حمل شد. فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک مظلوم عبدی و نوروز احمد، روسای مشترک خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، بریوان خالد و عبید حمید المیهباش، فرمانده نیروهای آنتی ترور اتحادیه میهنی کوردستان، وهاب حلبجه‌ای ، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک، امین عمر نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

پیکر شهدا پس از پایان مراسم به قامشلو، دریک، کوبانی و شهبا منتقل می‌شود تا تشییع شوند.

پس از اینکه پیکر شهدا از بیمارستان با کاروان‌ها به مقابل ورزشگاه سردم آورده شدند، بر دوش گرفته و به میدان ورزشگاه آوردند.

'بایستی دستاوردهایی که در سایه جانفشانی شهدا به دست آمده محافظت شوند'

روسای مشترک خودمدیریتی، م.س.د، مجلس خانواده شهدا و نمایندگان د.ی.ک که در مراسمی که برای مبارزان ی.ا.ت برگزار شد، شرکت کردند، قول و تعهد دادند که مبارزه را گسترش دهند.

پس از سخنرانی مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک ، عبید حمید المیهباش، رئیس مشترک شورای اجرایی خودمدیریتی، امینه عمر، رئیس مشترک م.س.د، سلما خلیل، رئیس مشترک شورای خانواده شهدای منطقه جزیره، و ملا عبدالرحمان بدرخان، نماینده کنگره اسلام دموکراتیک، در جلسه شرکت و سخنرانی کردند.

در این سخنان به مجاهدت شهدا در برابر تمامی هجمه‌ها به منطقه به ویژه هجمه‌های تبهکاران داعش اشاره شد و بر اهمیت حفظ دستاوردهایی که در سایه جانفشانی شهدا به دست آمده تاکید شد.

از سوی دیگر، حاضران با اشاره به نقش شهدا در آزادسازی شمال و شرق سوریه، مجدداً عهد خود را مبنی بر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی تکرار کردند.

در این سخنرانی‌ها که همچنین بر قتل 4 شهروند کورد که می‌خواستند نوروز را در منطقه جندریس از توابع عفرین جشن بگیرند، تاکید شد، از جامعه جهانی و همه نیروها در سوریه خواسته شد تا به اشغالگری ترکیه در عفرین پایان دهند.

تشییع پیکر شهدا همراه با سر دادن شعار

مراسم تشییع پس از سخنرانی به پایان رسید.

پیکر 9 شهید، با سردادن شعارهای "شهدا نمی‌میرند"، "زنده باد مقاومت یگان‌های مدافع خلق" و "با جان و خون ما با تو هستیم ای شهید» از سوی جمعیت ده هزار نفری به زادگاهشان رهسپار شدند.

تشییع پیکر شروان کوبانی (عبدو احمد عبدی) در کوبانی، تشییع پیکر فاراشین باران (نجبیر محمود حمدو)، دیدار دریک (حمدیه سیدو سیدو)، هوگر دریک (علا عدنان حمود)، دوغان عفرین (هادی حمدوش ظاهر)، کوچر دریک (دیوش احمد اوئر) و هارون روژاوا (مجید سلیمان محمد) در دریک، تشییع پیکر روژنگ رفعت (پروین بلال رفعت) در شهبا و تشییع جنازه خبات دربیسیه (رناد ایزدین علی) در دربیسیه صورت خواهد گرفت.