مسئول حمله به زندان الصناعی حسکه: میت به ما دستور داد

عبدالله اسماعیل احمد یکی از سرکرده‌های تبهکاران داعش که مسئول حمله تروریستی حسکه است گفت؛"میت دستور حمله به زندان الصناعی را به ما داد."

تبهکاران داعش در ۲۰ اکتبر به زندان الصناعی حسکه حمله کردند. با دخالت نیروهای ق.س.د و نیروهای آسایش داخلی این حمله شکست خورد و مانع از فاجعه‌ای بزرگ شدند.

خبرگزاری هاوار اعترافات یکی از سرکرده‌های تبهکاران داعش را که مسئول حمله به حسکه بود، منتشر نمود.

بر اساس اعترافات عبدالله اسماعیل احمد در سال ۲۰۱۴ در منطقه هول به داعش پیوسته و عملیات‌های تروریستی بسیاری انجام داده‌است. او در ابتدا عضو امور لجستیکی بوده و سپس مسئول کتیبه فراهم نمودن مهمات، غذا و سوخت در جنگ‌ها بوده ‌است. سپس امور رهبری در بسیاری از مناطق به وی سپرده شده ‌است. در آخرین مورد نیز مسئول کتیبه البتار در شهر الشفای دیرالزور بوده که آن نیز ۲ بخش بوده ‌است و وظیفه کنترل منطقه و دفاع از آن به آن‌ها سپرده شده‌ است.

پس‌ از آنکه تبهکاران داعش از نظر زمینی در باغوز شکست خورده‌اند، عبدالله اعتراف نمود که در زمینه‌ی مالی کار کرده و به‌همین دلیل والی داعش مسئولیت حمله حسکه را به وی سپرده ‌است. تبهکار عبدالله می‌گوید:"والی داعش کسی با نام عبدالعزیز بوده ‌است و اکنون در مناطق اشغالی مانند سریکانی و گری سپی است و با دستگاه اطلاعاتی میت ترکیه کار می‌کند."

'تبهکارانی که از زندان الصناعی فرار کردند، تعدادی از آن‌ها خود را به مناطق اشغالی رساندند'

این تبهکار داعش گفت:"حمله تبهکاران داعش به زندان الصناعی در محله خویران حسکه در فوریه گذشته به‌صورت پنهانی برنامه‌ریزی ‌شده بود. والی مناطق اشغالی دستور داد که باید تبهکاران از زندان فرار کرده و به مناطق تحت کنترل آن‌ها و سپس به سریکانی و گری سپی بروند.

با اصرار و پیگیری‌های بسیار عبدالعزیز که به‌عنوان والی شناخته می‌شود و با تلاش‌های تبهکار عبدالله و تبهکاران دیگر، باید خود را به این افراد می‌رسانند، اما به گفته‌ی او ق.س.د منطقه را بخوبی کنترل کرده بود و به‌همین دلیل نمی‌توانستند خود را به افرادی که فرار کرده بودند برسانند."

این تبهکار داعش در ادامه گفت، آن‌ها  اطلاعاتی از عبدالعزیز بدست آوردند که گویا تعدادی از تبهکاران داعش که فرار کرده‌اند در محله خویران و در نزدیکی مسجد هستند و با آن‌ها تماس گرفته و تلاش کردیم خود را به آن‌ها برسانیم، اما به دلیل اقدامات ق.س.د شکست خوردیم. سپس مطلع شدیم که گروهی که فرار کرده‌اند توسط ق.س.د محاصره‌ شده و سپس در جنگ با آن‌ها کشته شدند.

عبدالله اسماعیل تبهکار داعش در اعترافات خود می‌گوید:"هدف اصلی این حمله آن بود تا برخی از افراد مهم تبهکاران را از زندان فراری دهیم و این هدف اول ما بود، تا ابتدا ترس و وحشت را در میان ساکنین منطقه ایجاد کنیم و سپس حسکه را به‌طور کامل کنترل نماییم و در آن زمان مرکز خلافت جدید را اعلام کنیم. قرار بود پس ‌از حسکه سایر مناطق را اشغال کنیم و نیروهای داعش را یک‌بار دیگر زنده گردانیم. اینگونه زندانیان را فراری داده و به‌گفته او دولت اسلامی را با نیروی جدیدی از نو پایه‌گذاری کنیم."

عبدالله اعلام نمود که روسای تبهکاران داعش همه تبهکاران را جمع کرده و از همه مناطق درخواست نمودند تا این وظیفه را انجام دهند.

'اقدام سریع ق.س.د نقشه تبهکاران را شکست داد'

تبهکار عبدالله یکبار دیگر تأکید کرد:"دخالت سریع ق.س.د و کنترل وضعیت، همه نقشه‌ها را خنثی ساخته و با شکست مواجه کرد."

این تبهکار داعش می‌افزاید که تبهکاران داعش در کمپ هول از عبدالعزیز و میت ترکیه تپانچه و صدا خفه‌کن گرفتند تا در میان کمپ به اعمال تروریستی و قتل دست زده و و وضعیت را دچار آشفتگی کند.

داعش از طریق شبکه‌های مجازی خود اعلام نمود دست به عملیاتی گسترده در  ۱۷ آوریل تحت عنوان "انتقام ابوبکر بغدادی و عبدالله قارداش" که در نتیجه حمله نیروهای ائتلاف بین‌المللی در مناطق اشغال‌شده تحت کنترل ترکیه کشته‌ شده بودند، خواهند زد.

'تدارکات برای عملیات'

تبهکار عبدالله احمد در مورد تدارکات برای عملیات و چگونگی آن گفت:"از عبدالعزیز به ما دستور رسید که عملیاتمان را با هدف شکست ق.س.د آغاز کنیم. سلاح، مهمات، مین و مواد منفجره آماده شدند. ما دوربین‌هایی را آماده کردیم تا آن را تصویربرداری نماییم. عملیات توسط ۳ گروه انجام می‌شد. گروه اول از ۲ نفر تشکیل می‌شد. سلاح، مین و دوربین آماده شدند و به آن‌ها تحویل داده شد."

گروه اول مسیر میان حسکه و دیرالزور را زیر نظر گرفته و هر گونه تحرک ق.س.د و اداره خودمدیریتی را هدف قرار می‌دادند.

گروه دوم در شهر حسکه به فعالیت می‌پرداخت. آن‌ها خودرو و مقرهای نظامی را هدف قرار می‌دادند. گروهی دیگر نیز در شهر شدادی و اطراف آن مقرها، افراد و خودروهای نظامی را هدف قرار می‌دادند.

تبهکار عبدالله همچنین اعتراف نمود که از عبدالعزیز به آن‌ها دستور رسیده ‌است تا شخصیت‌های برجسته هدف قرار داده ‌شده و بر این اساس گروه آن‌ها دست به حمله می‌زنند.

'مدارک ارتباطی میان میت و تبهکاران داعش'

۱۴ آوریل گذشته عبدالله احمد یکی از سرکرده‌های تبهکاران داعش در عملیات ق.س.د دستگیر شد و در هنگام دستگیری وی اسلحه، مهمات و مواد منفجره بسیاری بدست آمد. همچنین براساس تحقیقات و بازجویی‌ها، مدارک آشکاری بدست آمد که عبدالله به‌طور مستقیم با اتاق عملیاتی میت ترکیه کار می‌کند.

با دستگیری عبدالله احمد تعداد زیادی از نقشه‌های تروریستی خنثی ‌شده که درصورت انجام آنها به امنیت و آسایش منطقه آسیب بسیاری وارد می‌گردید.