ق.س.د: ترکیه طی ۱۵ روز ۲۵۵ بار به شمال و شرق سوریه حمله کرده‌ است

ق.س.د اعلام کرد، تبهکاران و دولت اشغالگر ترکیه طی ۱۵ روز ۲۵۵ بار به روژآوای کوردستان و شمال و شرق سوریه حمله کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) آمار حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران را در ۱۵ روز اخیر اعلام کرده است.

بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانه‌اش سال گذشته در شمال و شرق سوریه همه‌ی توافق‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را نقض کرده و جنایات بسیاری را انجام دادند و در ۱۵ روز آغازین سال ۲۰۲۲ نیز حملات خود را افزایش داده و به آن ادامه دادند. دولت اشغالگر ترکیه با بهره‌گیری از سکوت بین‌المللی، در ۱۵ روز اخیر به شهبا، منبج، کوبانی، عین عیسی، تل تمر، شاهراه بین‌المللی ام ۴ و دربیسی بارها حمله کرده ‌است. دولت اشغالگر ترکیه برای آنکه به حملات خود به مناطق ما مشروعیت ببخشد، تبلیغات دروغینی منتشر کرده که گویا تعداد زیادی از مبارزان ما را شهید کرده ‌است و اینگونه قصد فریب افکار عمومی را دارد، اما برعکس، آماری که در پایین اعلام می‌نماییم نشان می‌دهد که همه‌ی حملات علیه شهروندان غیرنظامی انجام‌شده و با ایجاد تنش و ناامنی در منطقه و قتل‌عام مردم قصد زنده کردن دوباره‌ی داعش را دارد و این مسئله کاملاً آشکارا دیده می‌شود.

نتیجه‌ی حملات اشغالگرانه‌ی ۱۵ روز آغازین سال ۲۰۲۲ به شرح زیر می‌باشد:

کوبانی

پهبادهای جاسوسی ۲۰ بار در آسمان کوبانی و ۴ بار میان کوبانی و سرین گشت‌زنی کرده‌اند.

در نتیجه‌ی توپ باران ارتش اشغالگر ترکیه در کوبانی و روستاهایش ۵ زن به ‌شدت و ۱۲ تن دیگر مجروح شدند. چند بار روستای قره‌موخ که در شرق کوبانی قرار دارد، توسط ارتش اشغالگر ترکیه توپ باران شده‌ است. در این توپ باران‌ها ۳ زن و ۱ کودک مجروح شده‌اند، همچنین ۱ فرد سالمند در نتیجه‌ی این توپ باران‌ها جان خود را از دست ‌داده است.

ارتش اشغالگر ترکیه ابتدا مرکز کوبانی و روستاهایش و گریسپی را هدف قرار داد. در این چارچوب روستاهای قره موخ، خانی، تل حجیب، گل‌تپه توپ باران شدند. در نتیجه این توپ باران‌ها ۱ شهروند غیرنظامی شهید شده و ۱۱ شهروند دیگر مجروح شدند. در میان مجروحان یک کودک وجود دارد که پای خود را از دست داده ‌است. فرماندهی ترک به‌ صورت کذب ادعا کرده‌است که گویا ۱۲ تن از مبارزان ما را شهید کرده‌است و این‌گونه می‌خواهد شهادت و مجروح شدن شهروندان غیرنظامی را پنهان نماید.

گری‌سپی

روستاهای غرب گری‌سپی نیز به‌شدت توپ باران می‌شوند. روستاهای کور حسن و خربت بقر ۳ بار و روستای گل‌تپه شش‌بار توپ باران شدند. همچنین روستاهای بیر ناصر ده‌ها بار توپ باران شده‌است. همچنین روستاهای صلیبی، بیر خات، ام حویش، خربت فارس، سر زوری، حوریه، مختاریه و السلوان به‌شدت توپ باران شده‌اند. روستای جرین ۳ بار توپ باران و ۲ بار نیز با موشک هدف قرار گرفته ‌است. روستای گودی زنوبیه ۳ بار و روستای العریدا نیز ۲ بار توپ باران شده‌اند. در نتیجه این توپ باران‌ها ۱ شهروند غیرنظامی مجروح و خسارات مادی بسیاری به روستاییان وارد شده‌است.

عین عیسی

دولت اشغالگر ترکیه روستاهای عین عیسی را هم از طرف غرب و هم شرق بمباران کرده و با تانک هدف قرار داده‌ است. روستاهای هوشان و خالدیه که در عین‌عیسی قرار گرفته‌اند توپ باران شده و همچنین هدف گلوله تانک‌ها قرار گرفته‌اند. در نتیجه این بمباران‌ها ۳ شهروند غیرنظامی مجروح شده‌اند. در روستای صفاویه و فاتسا ۱۱ توپ با روستا اصابت کرده ‌است. همچنین به روستای مشیرفا در مسیر شاهراه ام ۴ و کمپ عین عیسی هم حمله شده ‌است.

تل تمر

روستاهای تل تمر و زرگان هدف دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانه‌اش قرار گرفته‌اند. روستاهای ام الکیف، تل کیفچی، تل طویل، تل جمعه و تل شنان به‌شدت بمباران شدند. همچنین روستای دردارا شش ‌بار، ام‌الکیف ۳۲ بار، العبوش ۹ بار و تل شنان ۲ بار، روستاهای کوزلی و تل طویل ١٠ بار و روستای تل جمعه ۳ بار توپ باران شده‌اند. در بیشتر روستاها خسارات مادی بسیاری ایجاد شده‌است.

زرگان

ارتش اشغالگر ترکیه به‌شدت مرکز منطقه زرگان را توپ باران کرده و به روستاهای اسدیه، نویهات، تل ورد و یلشعیر زرگان حمله نموده‌ است.

همچنین بر خط تل تمر و زرگان پهبادهای جاسوسی به گشت‌زنی پرداختند.

منبج

در آسمان منبج تحرکات پهبادهای جاسوسی ادامه داشته و در نتیجه حمله پهبادها ۱ غیرنظامی مجروح شده‌ است.

تل رفعت

تل رفعت و اطراف آن توپ باران شده ‌است.

شهبا

روستاهای تابعه منطقه شهبا و روستاهای تابعه عفرین توپ باران شده‌اند. در روستاهای دقنه ۶، تل مادیق ۴، هربل ۴، منکس ۲، شوارکا ۷، سد شهبا ۴ گلوله توپ با روستاها اصابت کرده ‌است. همچنین روستای بلونیه و شیخ عیسی توپ باران شده و ۱۰ گلوله توپ به این روستاها اصابت کرده‌است.

روستاهای مرعناز و مالکیه از توابع منطقه شرای عفرین با ۹ گلوله توپ و روستای ارشادیه نیز با ۶ گلوله توپ هدف قرار گرفتند. ۳۰ توپ نیز به روستای سوخانکی شیر آوا اصابت کرده ‌است.

در این مناطق توپ باران‌های ارتش اشغالگر ترکیه و تحرکات پهبادها چندین روز است ادامه دارد.

ارتش اشغالگر ترکیه در مسیر شهبا زرگان هر لحظه با سلاح سنگین به منطقه حمله می‌کند.

طی این ۱۵ روز ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانه‌اش بیشتر از ۲۲۵بار با توپ و تانک به منطقه حمله کرده‌اند.

در این حملات ۳۱ شهروند غیرنظامی مجروح و ۱ شهروند نیز شهید شده ‌است.

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانه‌اش محل اسکان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. همچنین مسجد زرگان نیز توسط اشغالگران هدف قرار گرفته‌ است.