صالح مسلم: در آستانه در خصوص حمله به حسکه تصمیم گرفته شد

صالح مسلم اعلام کرد که تامین مالی حملات تروریستی داعش از سوی دولت ترک انجام شده است و در این باره اظهار داشت: این حمله در چارچوب یک کانسپت انجام شد. حمله‌ای که نقطه آغاز آن از آستانه بود، پیش از آن منطقه محاصره شد و مسیر را برای حمله ترک‌ها هموار کردند.

صالح مسلم عضو شورای ریاست حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با حملات داعش به زندان حسکه در منطقه صنعتی این شهر اعلام کرد: ادامه این حمله گستردگی طرح‌های این حمله را نشان می‌دهد، این حمله در این مقیاس نشان می‌دهد که حملات از خارج سازماندهی شده‌اند. یکی از رهبران تبهکاران که کمی پیش دستگیر شده است گفت: هسته‌های مخفی در منطقه، تمام مهمات و لجستیک خود را از نواحی تحت اشغال ترکیه تامین کرده کسانی هم که از عراق وارد سوریه می‌شوند، در این حملات دست دارند. اینگونه درک می‌شود که مدتی است آماده‌سازی برای این حملات صورت گرفته و اقدامی خودجوش و بدون برنامه‌ریزی نبوده است.

صالح مسلم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که یک ماه پیش نیروهای سوریه دمکراتیک در جریان حمله‌ای، یکی از مسئولان ارشد داعش را دستگیر کرده بودند. در آن زمان از طرح حمله‌ای پرده برداشته بود و خود اعتراف کرده بود که با اتومبیلهای تجهیز شده به بمب این حمله صورت می‌گیرد، سپس تبهکاران وارد زندان شده و داعشی‌ها را از زندان خارج می‌کنند.

صالح مسلم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که همه اطلاع دارند که تمام حملات پیش از این هم سازماندهی شده هستند. در مناطق مختلف غیر نظامی، تسلیحات خود را مستقر کرده‌اند. با هسته‌های مخفی خود از حسکه تا زندان رفته‌اند. تبهکاران داخل زندان هم در همین زمان به نا آرامی در زندان دست زده‌اند. برخی از تبهکاران تلاش کرده‌اند از داخل زندان به بیرون بپرند. اطلاعات دقیق رفته رفته منتشر می‌شود. از دیروز در زندان و اطراف آن نبرد در جریان است. برخی هم به محلات دیگر شهر فرار کرده‌اند. نیروهای امنیت داخلی برای پاک کردن شهر از وجود تبهکاران، در حسکه ممنوعیت رفت و آمد را اعلام کرده‌اند.

صالح مسلم در ادامه سخنان خود اظهار داشت که در نشست اخیر آستانه از ۱۰ ماده‌ای که در رابطه با آن گفتگو شده است، ۸ ماده آن مربوط به شمال-شرق سوریه است. و با این گفته که این بخش، تروریست، تجزیه‌طلب است، خواسته شده است که باید از میان برود. به همین دلیل می‌بینیم که چنین حمله‌ای هم روی داده است. این حمله، حمله ابتدایی است، حملات در شهبا تا زرگان ادامه داشته و محاصره منطقه از سمت باشور کوردستان و رژیم سوریه و مسدود کردن دروازه‌های مرزی، تسلیح مجدد داعشی‌ها در کمپ‌ها، همه‌ی اقدامات مشترک بخشی از یک زنجیره به شمار می‌روند.

در تمام مناطق هر اندازه که بتوانند دست به اقداماتی می‌زنند که در راستای منافع آنان است. تمام اهداف حملات دولت ترک در راستای تلاش برای فروپاشی خودمدیریتی بوده است. از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند. تا کنون ده‌ها هسته داعشی و تبهکار دستگیر شده‌اند. تمامی این افراد با دولت ترک در ارتباط بوده‌اند و این ارتباطات کشف شده است به همین دلیل این حملاتف نمی‌توانند حملات خودسرانه باشند. برخی از افراد مهمات و کمک‌های لجستیکی در اختیار انها قرار داده‌اند. در غیر این صورت مستقلا نمی‌توانند دست به چنین کاری بزنند.

صالح مسلم در ادامه سخنان خود افزود: نخست نیروهای بین‌المللی و در کل تمام جهان لازم ست که تهدیدات دعش را درک کرده و در ادامه افزود: در صورتیکه زندانیان داعش بتوانند فرار کنند، که تعداد آن چند ده هزار نفر است، همین مسئله تاثیر بسیاری را بر کشورهای غربی می‌گذارد. و اگر هم براستی می‌خواهند که تروریسم را ریشه‌کن کنند، لازم است که با ما همکاری کرده و علیه نیروهایی قرار گیرند که به داعش کمک می‌کنند.

صالح مسلم در خاتمه افزود: آنها می‌خواهند دادگاهی بین‌المللی را برگزار کنند و داعش در آنجا با مجازات روبرو شود، وی اظهار داشت: با این حملات ما دست از حیات آزاد و دمکراتیک برنداشته و مقاومت را ادامه می‌دهیم.