تجمع اعتراضی کمیته‌های کژار و پژاک در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم

در شهر استکهلم پایتخت سوئد با پیشاهنگی پژاک و کژار برای پشتیبانی از زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران فعالیت برافراشتن چادر برگزار شد.

در میدان مینتور جی‌تی شهر استکهلم پایتخت سوئد با پیشاهنگی پژاک و کژار برای پشتیبانی از زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران فعالیت برافراشتن چادر برگزار شد. این فعالیت از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ ادامه داشت.

در چهارچوب این فعالیت و برای جلب توجه به فشارها و نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران، اطلاعیه‌های میان مردم پخش شد. همچنین شعارهای "ایران قاتل" و "آزادی برای زندانیان سیاسی" سر داده شد.

'مدتی طولانی است هیچ خبر و اطلاعی در مورد زینب جلالیان وجود ندارد'

فعالینی که در این تحصن شرکت کرده بودند با خبرگزاری‌ ما صحبت کرده و فعال غفور محمدی اعلام کرد:"برای پایان دادن به فشارها علیه زندانیان سیاسی باید افکار عمومی با حساسیت به این مسئله برخورد کند."

وی همچنین اعلام کرد:"ما از کشورهایی که ادعای حقوق‌بشر دارند، درخواست می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم، امروز شما از ابراهیم رئیسی به‌عنوان رییس‌جمهوری ایران استقبال می‌کنید، که دست او به خون خلق کورد و بسیاری از ملیت‌های ایران سرخ است. چرا بخاطر منافع خود اعمال وحشیانه و غیرانسانی و دشمنی با دمکراسی و آزادی را نمی‌بینید؟ به‌ویژه زندانی سیاسی زینب جلالیان مدتی است که هیچ‌کس از وی خبری ندارد. باید دستگاه‌ها و سازمان‌های حقوق‌بشری در مقابل این نقض حقوق ‌بشر و اقدام غیرانسانی رژیم اشغالگر ایران سکوت نکرده و فوراً دست‌به‌کار شوند."

'ما باید به صدای زندانیان سیاسی تبدیل شویم'

شهناز الیاسی یکی دیگر از فعالین گفت، ما در هر جایی و در میادین به صدای زندانیان سیاسی تبدیل می‌شویم. وی اعلام کرد:"ابتدا به مقاومت زینب جلالیان و همه زندانیان سیاسی سلام و درود می‌فرستیم. ما روح مقاومت خود را از روح زندانیان آمد می‌گیریم."

شهین پویا یکی دیگر از فعالین چپ است که در این فعالیت شرکت کرده بود. وی درخواست نمود تا همه از زندانیان سیاسی پشتیبانی کنند.