جنبش زنان آزاد: ما در کنار زنان معترض ایرانی هستیم

قطعنامه پایانی کنفرانس به دو زبان کوردی و ترکی قرائت شد که در آن به اعتراضات زنان در ایران و کوردستان پرداخته شده است.

 کنفرانس جنبش زنان آزاد با شرکت مهمانانی از اقصی نقاط کوردستان با صدور قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد. اعتراضات زنان شرق کوردستان و ایران از جمله مباحث این کنفرانس بود.

چهارمین کنفرانس جنبش زنان آزاد با شرکت هفتصد زن به مدت دو روز در شهر باتمان برگزار شد.

قطعنامه پایانی کنفرانس به دو زبان کوردی و ترکی قرائت شد که در آن به اعتراضات زنان در ایران و کوردستان پرداخته شده است.

در این قطعنامه آمده است: "کنفرانس با محکومیت قتل ژینا امینی در ایران آغاز شد و مقاومتی که پیشتازی آن بر عهده زنان ایرانی بود. ما در کنار آنها هستیم."

جنبش زنان آزاد می‌افزاید: "مبارزه طولانی‌‌مدت ما هر لحظه گسترش می‌یابد. واقعیت زنانی که روزهاست علیه رژیم ایران مقاومت می‌کنند از این واقعیت جدا نیست."

صالحه آیدنیز، رئیس مشترک حزب مناطق دمکراتیک یکی از سخنرانان کنفرانس بود که گفت: "مبارزات زنان همه جا را به میدان آزادی بدل کرده است. اکنون مردم شرق کوردستان و مردم ایران در اعتراض به قتل ژینا امینی در حال اعتراضات هستند و ما از اینجا به آنها که مقاومت می‌کنند هزار سلام می‌فرستیم. آنها دست به مبارزه زدند و آن مبارزه امروز بسوی آزادی پیش می‌رود."

پروین بولدان رئیس مشترک حزب دمکراتیك خلق‌ها نیز در سخنرانی خود گفت نیمی از قلب ما در محل کنفرانس و نیمی دیگر نزد زنان ایرانی است که به دنبال قتل ژینا امینی به مخالفت برخاستند.

قطعنامه این کنفرانس، شرایط بغرنج زنان در ترکیه را نیز مثال زده و خاطرنشان می‌کند موقعیتی که زنان با آن مواجه می‌شوند باعث می‌گردد که آنان از لحاظ روحی، اقتصادی و اجتماعی در وضعیت دشوارتری قرار بگیرند.

جنبش زنان آزاد بر عزم و اراده زنان پافشاری کرده و می‌گوید هرچند برهه کنونی دارای مخاطراتی علیه دستاوردهای زنان است، اما این راستی که آزادی زن به همەی حاکمیت‌ها پایان خواهد داد، امری دور از حقیقت نیست.

قطعنامه این کنفرانس همچنین رفع منزوی‌سازی در امرالی و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را از اهداف اصلی خود بیان کرده و می‌گوید وضعیتی که ما در آن قرار داریم نیز به دور از منزوی‌سازی در امرالی نیست.

جنبش زنان آزاد مواردی همچون تلاش برای آزادی زنان زندانی، مبارزه با خشونت و اشغال و استثمار را نیز در قطعنامه خود گنجانده است.