٢٧ کتاب از پیرو آفتاب

با انقلاب روژآوا یکی از آثار ادبی خلق‌شده؛ پیرو آفتاب است. پیرو خورشید که به هر جایی در روژآوا سفر می‌کند، تاکنون ٢٧ کتاب تهیه کرده است.

پیرو  آفتاب اثری ادبی است که در سال ۲۰۱۸ آغاز به‌کار کرده است. با این کار، رنج و تلاش خلق برای انقلاب، تکریم و ارزیابی شد.

نویسندگان روژآوا برای اینکه انقلاب روژآوا معکوس و وارونه نشان داده نشود و از آن سوء تعبیر نشود، می‌خواهند این انقلاب را از طریق کتاب‌های عربی به دنیا معرفی کنند. پیرو خورشید که وقایع انقلاب روژآوا را یکی یکی ثبت کرده است، محله به محله رفته است، خود را به جامعه رسانده و از زبان آنها وقایع را جمع‌آوری کرده، از قهرمانان داستان‌های ناشناخته زندگی، شهدای انقلاب، مادران شهدا، قصه‌های خاص می‌گوید. همچنین وحشیگری‌هایی که بر زنان ایزدی انجام شد، مقاومت کوبانی و مقاومت 58 روزه سردم عفرین از محصولات آن است.

پیرو خورشید می‌خواهد تاریخ نوشته شده توسط حکومت‌ها، بازنویسی شود، به نسل‌های جدید برسد، بنابراین او می‌خواهد که جهان، حقیقت انقلاب روژآوا را بشناسد.

داوطلبانه انجام می‌شود

تیم پیرو خورشید در تلاش است تا قهرمانی‌هایی که انجام گرفت فراموش نشوند؛ آنها در تاریخ بنویسد. این گروه تاکنون ٢٧ عنوان کتاب تهیه کرده و ۶ عنوان آن آماده چاپ است. این کار داوطلبانه است و اعضای داوطلب زیادی دارد.

از روژآوا تا مصر

درباره ی سرچشمه تاسیس ارتش زنان، تأسیس یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) کتاب تحقیقی جامعی را برای جامعه به ارمغان آورد. در کنار کار تالیف کتاب، برای رساندن خود به هر میدان و عرصه‌ای از مبارزه و مقاومت و ثبت آنها، تلاش‌های زیادی انجام می‌شود.

با اینکه به همه جای دنیا نرسیده است، اما کتاب‌هایش را در نمایشگاه‌های باشور کوردستان، مصر و لیبی به نمایش گذاشته است. کتاب‌ها در مصر چاپ می‌شوند. در شمال و شرق سوریه(روژآوا) از طریق نمایشگاه سیار به‌دست خلق می‌رسد.

صدای خلق شده‌اند

سنا حاجی از گروه پیرو آفتاب بر اهمیت ادبیات تاکید کرد و گفت: ادبیات هنری است که حقیقت را برجسته می‌کند، اگر مقاومت بسیاری از خلق‌ها نوشته نمی‌شد، جامعه و بشریت از آنها خبر نداشت. مقاومت و مبارزه، شجاعت و قساوت در ادبیات توصیف شده است. ادبیات راه ارتباط خلق‌ها با دنیاست.