فیلم "واکسن بهبودی بدن" ساخته دانی دارین کارگردان کورد در لندن به نمایش درآمد

فیلم "واکسن بهبودی بدن" ساخته دانی دارین کارگردان کورد در لندن به نمایش درآمد.

دانی دارین در سال ١٩٨٠ در قلادزه به دنیا آمده و در انگلستان در ضمینە سینما و فیلمسازی تحصیل کردە است. جدیدترین ساخته او فیلم "واکسن بهبودی بدن" است کە عصر ٤ مارس ٢٠٢٣ با حضور هنرمندان اروپایی و کورد و شخصیتهای سیاسی، روزنامه‌نگاران و فرهیختگان، در سینما لندن بە اکران درآمد.

دانی دارین، فیلم را در بریتانیا تولید کردە است؛ وی کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و بیشتر کارها را به تنهایی انجام دادە است.

 این فیلم نقدی بر نظام سرمایه داری است

داستان فیلم درباره نظام سرمایه‌داری و سودجویی است، کە چگونە بشریت را در معرض خطر قرار داده، داستانی راجب به بی‌حد و مرزی سرمایه‌داری است و گروهی از سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر که برای به دست آوردن سرمایه خون بشریت را می‌مکند. این نیز در فیلم نشان داده شده است که احتمالاً در آینده بسیار بدتر از این نیز اتفاق بیفتد.

دانی دارین در نظر دارد پس از فارغ تحصیلی، شخصیتی هنری کورد را در عرصه سینما به گونەای متفاوت خلق کند و ایدەهای خود را به صورت آکادمیک در عرصه بازیگری به کار گیرد.

این هنرمند توانستە است تاکنون در چندین فیلم بالیوود، هالیوود و چند فستیوال اروپایی ظاهر شود.

آرزویم این است کە فیلم‌هایم در هر چهار بخش کوردستان اکران شود

دانی دارین در پاسخ به چند سوال فرات نیوز گفت: رویای من این است که اجراهایم در هر چهار بخش کوردستان پخش شوند و مردم آن را ببینند، همچنین من بە افتخار اینکه در یک شهر و محیط‌زیست کوردستان بە دنیا آمدەام، همە مناطق کوردستان را بە مانند شهر خود می‌دانم.

او می‌خواهد در روژآوای کوردستان فیلم بسازد

دانی دارین می‌گوید: من قصد دارم آثارم را در روژآوای کوردستان به نمایش بگذارم. از نزدیک شاهد این هستم که هنرمندان موفقی در روژآوای کوردستان وجود دارند، بنابراین قصد دارم در آنجا فیلم بسازم، در تلاش هستم تا راهی بیابم تا در آینده بتوانم در آنجا کارم را انجام دهم.

هیچ پیامی برای وزارت فرهنگ و جوانان ندارم

دانی دارین در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای وزارت فرهنگ و جوانان به ویژه در خصوص حمایت از هنر و هنرمندان باشور کوردستان دارد!؟ بە آرامی گفت: هیچ پیامی برای آنها ندارم.

دانی دارین در پایان گفت، سعی می‌کنم هر چه زودتر برنده اسکار شوم.