عقب‌نشینی ارتش عراق از مخمور

مجلس دموکراتیک خلق مخمور اعلام کرد که در نتیجه توافق صورت گرفته، ارتش عراق از اطراف کمپ عقب‌نشینی کرده و اعتراضات مردمی که روزها مقاومت کرده بودند، پایان یافته است.

یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک خلق گفت که ارتش عراق که از ۲۰ می در تلاش بود تا کمپ شهید روستم جودی را با سیم‌خاردار محاصره کند، عقب‌نشینی کرده است.

کارا در بیانیه مطبوعاتی در خصوص آخرین تحولات در رابطه با کمپ اظهار داشت:

خلق ما ۱۶ روز است که در برابر محاصره ارتش عراق مقاومت می‌کنند. موضوع محاصره کمپ در دستور کار ما تازگی ندارد. در سال ۲۰۲۱، قرار بود کمپ ما با سیم‌خاردار محاصره شود. اقدامات مورد بحث تحت فشار دولت ترکیه و خانواده بارزانی انجام می‌شود. پ.د.ک و دولت ترکیه می‌خواهند کمپ مخمور را تخلیه کنند. افراد ساکن در کمپ تاکنون قوانین عراق را نقض نکرده‌اند. ما در دیدارهای خود با عراق مدام به آنها یادآوری می‌کردیم که نباید مطابق میل دولت ترکیه و پ.د.ک عمل کنند. در ۲۰ می بار دیگر می‌خواستند مخمور را با تجهیزات ساختمانی، خودروهای زرهی و نیروهای نظامی محاصره کنند و با سیم‌خاردار به اسارت بگیرند. اما مردم ما در برابر این محاصره مقاومت کردند.

عراق نیروهای خود را خارج کرد، اقدامات پایان یافت

بر این اساس جلسات زیادی داشتیم. ما آخرین جلسه خود را در بغداد برگزار کردیم. در نتیجه مذاکرات به توافق رسیدیم که مشکلات را از طریق گفتگو حل کنیم. ارتش عراق نیروهای خود را که برای محاصره کمپ مخمور مستقر کرده بود، خارج کرد. به همین دلیل ما نیز به اقدامات خود پایان داده‌ایم. اما باید دانست که هرگاه حمله‌ای صورت گیرد و یا بخواهند اراده اهالی مخمور را تسلیم بگیرند، بار دیگر با این مقاومت مردمی پاسخ داده خواهد شد.

ما به عنوان اهالی مخمور از همه نهادها، احزاب و افرادی که از ما حمایت کردند و بپا خاستند تشکر می‌کنیم.