آمنه قادری: به شهیدانمان افتخار می‌کنیم/ برای خانواده فرمانده رزان جاوید آرزوی صبر داریم

آمنه قادری زن مبارزی است که  جمهوری اسلامی ایران پسرش زانیار را با اتهامات سیاسی اعدام کرد و همسرش اقبال مرادی در اقلیم کوردستان ترور شد.

آمنه قادری مادر مبارزی که پسر و همسرش در سال‌های اخیر توسط حکومت ایران به شهادت رسیدند، برای خانواده فرماندەی شهید رزان جاوید آرزوی صبر کرد و گفت ما با شهدایمان سربلندیم و احساس افتخار می‌کنیم. مادران داغدار کورد شبیه کوه‌های کوردستان‌اند که قلب‌‌هایشان بهم پیوسته است.

دایه آمنه قادری زن مبارزی است که  جمهوری اسلامی ایران پسرش زانیار را با اتهامات سیاسی اعدام کرد و همسرش اقبال مرادی در اقلیم کوردستان ترور شد.

او در مصاحبه با سایت کژار بابت شهادت رزان جاوید رئیس مشترک سابق کودار در حمله ترکیه به روژاوا ابراز تألم کرد، به رهبر آپو در امرالی، مردم کوردستان و انقلابیون در کوهستان تسلیت گفت و افزود امیدوارم به پیروزی برسیم تا خون شهیدانمان به هدر نرود.

دایه آمنه از رزان جاوید به عنوان شخصیتی برجسته یاد کرد و گفت وقتی او را دیدم قدرت و توانایی زیادی به من بخشید. او یک فرمانده خلق کورد بود که با شهید شدن زانیار در زندان به من دلگرمی می‌داد و می‌گفت مادر تو سرت بلند است و ما همه سربلندیم که چنین فرزندی تربیت کردی که برای مردم و وطنش در زندان مقاومت کرد.

آمنه قادری با بیان آنکه ما به شهیدانمان افتخار می‌کنیم گفت: دشمنان خلق کورد همیشه آرزوی پایان دادن به ما را داشته‌اند، هر روز جایی را در جنوب یا روژاوا بمباران می‌کنند. آنها فقط در پی اشغال برخی نواحی نیستند، می‌خواهند خلق کورد را از بین ببرند چون می‌ترسند روزی چهار پاره کوردستان آزاد شود.

او تصریح کرد دشمنان کوردها که چشم دیدن آزادی این مردم را ندارند با هم می‌نشینند و برای کشتن مبارزانمان ما نقشه می‌کشند.امیدواریم روسیاه شوند. قدرت‌های جهان هم حامی آنها هستند اگرنه اجازه نمی‌دادند هواپیماهای ترکیه در روژاوا و جنوب کوردها را بمباران کند.

آمنه قادری خطاب به روسیه، آمریکا و اروپا گفت دیگر کافی‌ست، مگر ما کوردها چه کرده‌ایم؟ آیا خاک کسی را اشغال کرده‌ایم یا این دشـمنان ما هستند که مدام به خاک و فرزندان ما حمله می‌کنند و دست به اشغال می‌زنند. از سازمان ملل و حقوق بشر می‌خواهم به فریاد خلق کورد برسد. تا به کی این از خدا بی‌خبران و دشمـنان ظالم، کوردها را در به در کنند و فرزندانمان را به شهادت برسانند.

او گفت: من مادر وقتی که خبر شهادت فرمانده رزان را شنیدم، دلم لرزید، بی‌قرار و ناراحت شدم ولی به عنوان یک مادر شهید و یک همسر شهید، بسیار به شهید رزان احساس افتخار کردم، قدرت گرفتم، قوی‌تر شدم. همه مادران دیگر مانند من نیرو می‌گیرند وقتی فرزندانمان شهید می‌شوند. امیدوارم خلق کورد پیروز شود و دشمنان ما نابود شوند. به خانواده عزیز رزان جاوید تسلیت می‌گویم و برایشان آرزوی صبر دارم.