"دولت ترکیه لانه پرورش تروریست‌ها در خاورمیانه است"

فرمان هدایت، نویسنده سرشناس کرکوک با اعلام حمایت از کمپین بین‌المللی «عدالت برای کوردها» افزود:"دولت ترکیه لانه‌ی پرورش گروهک‌های تروریستی در خاورمیانه است."

کمپین بین‌المللی «عدالت برای کوردها» برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی در کوردستان و سراسر جهان ادامه دارد. ابتکار عمل عدالت برای کوردها متشکل از ١٠٠٣ شخصیت سرشناس از ٣٠ کشور جهان در دسامبر ٢٠٢١ کمپین 'نام پ.ک.ک باید از لیست ترور خارج شود' را آغاز کردند. این کمپین همچنان ادامه دارد و در کوردها در هر چهاربخش کوردستان حمایتی تاریخی را از آن نشان داده‌اند.

فرمان هدایت، نویسنده سرشناس اهل کرکوک در گفتگو با خبرگزاری فرات حمایت خود را کمپین «عدالت برای کوردها» اعلام کرد.

تمامی کوردها باید علیه رژیم اشغالگر ترک سلاح بدست بگیرند

فرمان هدایت، نویسنده سرشناس کرکوک در خصوص کمپین بین‌المللی عدالت برای کوردها و در رابطه با سیاست‌های خصمانه رژیم ترک علیه ملت کورد گفت:"من به عنوان یک نویسنده از کسانی که کمپین «عدالت برای کوردها» را آغاز کرده‌اند تشکر می‌کنم، علی‌رغم آنکه من دیدگاه خود را دارا هستم اما در مقابل اشغالگری رژیم ترک، هیچکدام از احزاب چهاربخش کوردستان را تروریست نمی‌بینم و لازم است هر انسان کورد با در دست گرفتن سلاح و مبارزه علیه رژیم اشغالگر ترک ایستادگی کند. زیرا رژیم ترک به درازای تاریخ خود با ملت کورد خصومت ورزیده است و بسیار از رهبران خیزش‌ها و قیام‌های کورد را به دار آویخته و یا به قتل رسانده است."

ترکیه بیشترین پیشاهنگ کورد را به دار آویخته است

این نویسنده کورد در ادامه سخنان خود به اعدام رهبران کورد از سوی رژیم‌های اشغالگر حاکم بر کوردستان اشاره کرده و افزود:"جنایت‌های رژیم اشغالگر ترک دارای تاریخی دور است و حتی پیش از قتل‌عام ارمنی‌ها به قتل‌عام کوردها پرداخته‌اند و خاک کوردستان را اشغال کرده‌اند. از پاشای بزرگ تا شیخ سعید پیران، شیخ رضا درسیمی، پسر شیخ عبیدالله نهری، و چندین پیشاهنگ و سرکرده دیگر خیزش‌های کورد توسط رژیم خونخوار ترک اعدام شده‌اند."

دولت ترکیه لانه پرورش تروریست‌های خاورمیانه است

فرمان هدایت در مورد نقش دولت ترکیه در تشکیل و تسلیح گروه‌های تروریستی بنیادگرا در خاورمیانه گفت:"رژیم ترکیه نقش رهبری تروریسم در خاورمیانه را بر عهده گرفته و همه می‌دانند که دولت اشغالگر ترک لانه پرورش تروریست‌های داعش و القاعده بود. لازم است ترکیه به عنوان دولتی تروریستی شناخته شده و بر این اساس با آن رفتار شود."

هر چقدر ظلم دشمنان افزایش یابد، برخودان کوردها هم افزایش می‌یابد

فرمان هدایت نویسنده اهل کرکوک در پایان سخنان خود خواستار خارج کردن نام پ.ک.ک از 'لیست ترور' شد و پشتیبانی خود را از کمپین بین‌المللی «عدالت برای کوردها» اعلام کرد. هدایت گفت:"حزب کارگران کوردستان علیه ظلم و اشغالگری رژیم اشغالگر ترک ایستادگی کرده است و لازم است نام پ.ک.ک از لیست ترور خارج شود. سازمان ملل و کشورهای جهان باید به این واقعیت اذعان کنند که کورد ملتی صلح‌طلب است اما این دولت‌های اشغالگر هستند که اجازه نمی‌دهند کورد در صلح زندگی کند. خلق کورد ملتی قهرمان و صلح‌جوست و مجبور است برای صیانت از خود سلاح بدست بگیرد. خلق کورد هیچ زمانی در مقابل اشغالگران سر تسلیم خم نخواهد کرد. هر چقدر ظلم دشمنان بیشتر باشد، برخودان کوردها هم نیرومندتر می‌شود."