فرماندهی یژاستار به عملیات فدایی شهیدان سارا و روکن درود فرستاد و به آنان ادای احترام کرد

فرماندهی قرارگاه یژاستار: رفقایمان سارا گویی و روکن زلال مانند زیلان براساس آزادی همه زنان را از سربلند کردند. ما این عملیات باشکوه آن‌ها را گرامی می‌داریم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار اعلام نمود، در مقابل حملات اشغالگرانه و جنایت‌کارانه تبهکاران آ.ک.پ و م.ه.پ علیه خلق کورد، زنان و رفقای در بندمان در زندان‌ها، محیط‌زیست کوردستان و گریلا، در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲، رفقایمان سارا گویی و روکن زلال بر خط زیلان دست به عملیات زده‌ به ارزش‌های باشکوه ما تبدیل شدند. ما این شهدای بزرگ را گرامی می‌داریم. رفقایمان در آنجایی‌که دشمن فکرش را نمی‌کرد و از آن بسیار مطمئن بود، با آرامش و شجاعت بر خط رهبر آپو خود را به آزادی رسانده و موضع‌گیری گریلاهای سازمان‌یافته را برعهده گرفتند. ما به این عملیات باشکوه رفقایمان  سلام و درود می‌فرستیم و آن را گرامی می‌داریم.

در بیانیه فرماندهی همچنین آمده‌است:

 حکومت تبهکار آ.ک.پ و م.ه.پ با ارتش و با نیروی تبهکار خود و با سازماندهی کنترا و مزدوران، با سازمان اطلاعاتی خود که به سازمانی جنایت‌کار تبدیل‌ شده است، در سطوح ایدئولوژی، سیاسی، نظامی، اجتماعی کانسپت اشغالگران و پاک‌سازی کننده را در پیش گرفته‌است. بر اساس این فشار، شکنجه و سیستم ظلم و ستمی که در زندان ها از آن پیروی می کند، تلاش می‌کند  به‌طور کامل آن را در کشور پخش کرده و مانند سیاست قتل‌عام آن را در پیش گرفته‌ است. برای آنکه بتوانند در میانه جنگ سوم جهانی یک‌بار دیگر خلق کورد را از آینده خود بی‌نصیب کنند و در سطح بین‌المللی سیاست"کوردستان را بی‌اراده کن و آن‌ها را به مجبور به همکاری با خودت کن و آن را از نو اشغال کن و دوباره آن را تقسیم نما" را با همکارانش اجرا می‌کند و در سطح جنایت جنگی به جنبش آزادی ما حمله می‌کند و می‌خواهد این‌گونه به نتیجه‌ای دست یابد. حملات به بهدینان با این اهداف انجام می‌شوند. از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ تاکنون حملاتی که حتی میان ۲ کشور نیز انجام نمی‌شود و دشوارتر از آن نیز هستند، با همه ابزار جنایت کارانه‌اش حمله می‌کند.

ایستار آنان ایستاری زیلان‌وار بود

در بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار به این ویژگی‌ها اشاره شده‌است :

در مقابل فشارها و حملات به جنبش آزادی ما با تکیه‌بر رهبر آپو و پیشاهنگی زنان تلاش می‌کند تا ملت دمکراتیک را تأسیس نماید و براساس دفاع از "موجودیت و محقق نمودن آزادی" مبارزات مشروع را با مقاومتی باشکوه انجام دهد. با این هدف در مقابل حملات پلید و نابرابر این دوره با پیشاهنگی یژاستار مقاومتی بزرگ انجام می‌شود. نیروهایمان انتخاب زندگی باشکوه و باکرامت را در بالاتر از هرچیزی قرار می‌دهند و آن را به نیروی مؤثر ضربه زننده تبدیل می‌کنند. آن‌هایی که تصمیم زندگی خود را براساس آزادی گرفته‌اند، اراده آن‌ها بسیار محکم است و هرگز شکست نمی‌خورد. موضع‌گیری گریلا به‌طورخلاصه این‌گونه است. عملیات با اراده و سازمان‌یافته رفقایمان سارا و روکن که بخشی از این حقیقت است، نمایندگی موضع‌گیری زن آزاد که توسط رهبر آپو به ‌وجود آمده است را به بلندترین سطح رسانده ‌است. در میان این شرایط که قتل‌عام بر ما تحمیل می‌شود، این رفقایمان به نیروی ضربه زننده و اجراکننده انتخاب زندگی آزاد و اراده و کرامت تبدیل شدند.

زنان در سایه عملیات ایدئولوژیک رهبر آپو به نیروی بی‌همتای زندگی تغییر یافته‌اند و در عرصه‌های سازمان‌یافته فاشیسم، اراده بزرگ آزادی زنان را نشان داده‌اند. این اتحاد با موضع‌گیری شجاعانه و با اراده هر دو رفیق مان به نیرویی حمله‌کننده و مهاجم تبدیل می‌شود. در چنین مرحله تاریخی مانند نیروی حساب خواهی از حملات علیه خلقمان، زنان، گریلا و رفقای مان به شیوه سازمان‌یافته با تسلط بر محدودیت‌های اطلاعاتی و تکنولوژی و نظارتی خود را به اهدافشان رساندند و حمله کردند.

رفقایمان سارا و روکن زندگی به سرچشمه‌های ایدئولوژیک رهبر آپو تبدیل شدند و بر این اساس بر خط زن آزاد واعتماد به خود، به جنگاوران آزادی تبدیل شده و در هر شرایطی نمایندگی آن را بر عهده گرفتند. این رفقایمان زیبایی و میهن‌دوستی ذاتی بوتان و روژآوا را در وجود خود نشان دادند و مانند زیباترین و بی‌نظیرترین نمونه ارتباط زن- میهن‌دوستی در صفوف ارتش ما جای گرفتند. هر ۲ رفقایمان هر وظیفه‌ای که به آن‌ها سپرده می‌شد را به بهترین شیوه انجام می‌دادند. با حضور پرجوش‌وخروش خود به سرچشمه اراده برای رفقایشان تبدیل شدند و مانند نیروی فرماندهی به سطحی مهم دست یافتند. این رفقایمان براساس گریلاهای حرفه‌ای و بر اساس هنر عملیات و تحرکات تیمی مستقل با موضع‌گیری شجاعانه و با اراده به این عملیات دست زدند. این رفقایمان در مقابل مرکزی که دشمن به‌شدت در آن‌جا سازمان‌یافته بود، به اندازه‌ی یک ارتش گریلا هنر ضربه زدن و اعتماد به خود را نشان دادند. این عملیات چند روز قبل از ماه اکتبر انجام شد که سالگرد عملیات رفیقمان بریتان (گلناز کارتاش) در مقابل دولت فاشیستی ترکیه و نیروهای کورد خائن بود.

ما این عملیات باشکوه را گرامی می‌داریم

دولت فاشیستی ترکیه در مقابل این عملیات تیم فدایی ما درمانده شده و با اطلاعات کذب می‌خواست جنگ ویژه‌ای را به راه بیندازد و آبروریزی خود را پنهان نماید. دولت ترک حتی نمی‌دانست که این رفقا از کجا آمده‌اند و چگونه خود را به اهدافشان رساندند، چه کسانی هستند و از موضوع خبردار نمود. دولت ترکیه تا زمانی‌که حملاتش را متوقف نکند، هدف عملیات این‌چنینی قرار می‌گیرد و همینگونه درمانده خواهد شد. در این مرحله مهم مبارزات، مانند راه‌روان مبارزات زنان و فرماندهی بزرگ‌مان سارا، رفقایمان سارا و روکن پیشاهنگی مبارزات را برعهده داشتند که به حق شایسته نام آن‌ها بود. عملیات این رفقایمان باید توسط همه به‌خوبی درک شود و هر کس بر این اساس به مبارزات بپیوندد. این رفقایمان علیه فرهنگ تجاوز، ستم و قتل‌عام به نماینده قهرمان بی‌نظیر و شجاع هویت زن آزاد و اراده آزادی زنان آزاد تبدیل شدند. در ابتدا برای ما و برای همه آن‌هایی که ادعای آزادی دارند و خواهان آزادی هستند این یک وظیفه است که براساس این پیشاهنگی به پیروزی روی‌آورده و به نیروی مبارزات بپیوندند.

ما از همه درخواست می‌نماییم تا با این مسئولیت و درک در اطراف یاد این رفقا و ارزش‌های مقدس جمع شوند و با موضع‌گیری شجاعانه به صفوف مبارزات بپیوندند. براساس آزادی رهبر آپو، عهدمان را برای محقق ساختن و ایجاد زندگی آزاد تکرار می‌کنیم. رفقایمان سارا گویی و روکن زلال با موضع‌گیری زیلان‌آسای خود براساس آزادی، همه زنان را سربلند کردند. در وجود رفقایمان سارا و روکن و همه رفقایی که در جنگ مقاومت بهدینان شهید شدند، یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم و می‌گوییم "زنان، جهان را آزاد خواهند کرد".