خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

گرامیداشت یاد و خاطرە ویان سوران در سلیمانیە

با ابتکار جنبش آزادی و رژاک در سلیمانیە یاد و خاطرە ویان سوران، ڤیان جاف با برگزاری مراسمی بە مناسبت هفدهمین سالگرد شهادت وی در سلیمانیە برگزار شد.

جنبش آزادی جامعە کوردستان Tevgar Azadî و  سازمان زنان آزاد کوردستان RJAK  بە طور مشترک بە مناسبت هفدهمین سالگرد توطئە بین المللی و اقدام فدایی ویان سوران مراسمی را برگزار کردند.

این مراسم در سالن همایش توار سر سلیمانی با مشارکت اعضای جنبش آزادی، رژاک و نمایندگان احزاب و سازمانها و شهروندان برگزار شد.

مراسم با یک دقیقە ادای احترام بە یاد شهدا اغاز شد.  همزمان با برگزاری مراسم، نمایشگاە عکس و کتابی نیز در رابطە با شهدای مبارزە آزادیخواهی کوردستان و نیز مبارزات و زندگی ویان سوران، شهید اوین گویی تاریخ ٥٠ سالە مبارزە خلق کورد. ژنولوژی برگزار شد.

در جریان این مراسم بە نمایندگی از رژاک، بانو حلبجەایی سخنرانی کرد، وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: ما بە عنوان رژاک پیمان می بندیک کە راە شهدا را ادامە بدهیم. وی با تمرکز بر مبارزات شهید ویان سوران و جستجوی وی برای از میان برداشتن ظلم و ذهنیت پدرسالاری در جامعە افزود کە: ویان سوران یکی از زنانی است کە ابتدای کودکی خود با چنین ذهنیتی آشنا شدە و در مقابلە با آن بە مبارزە دست زد و مسیر مبارزە را در پیش گرفت. ویان سوران با پیوستن خود بە صفوف نیروهای گریلا در باشور این مبارزە را آغاز کرد. از نظر ویان سوران لازم بود کە خلقمان در باشور کوردستان بە انقلابی دست بزند کە بر اساس تفکر و پارادایم رهبر آپو ابتنا داشتە باشد.

سپس تارا حسین بعد از این سخنرانی بە نمایندگی از جنبش آزادی یاد و خاطرە شهید ویان و دیار غریب و سیروان و تمام شهدای آزادی را گرامی داشتە و در رابطە با شخصیت ویان سوران سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی اعلام نمود ویان سوران از شخصیتی جهانی بود کە در مقابلە با ظلم و ستم عصیان کرد و در پیامی کە از خود بر جا گذاشت اعلام داشت کە نمیتواند بدون رهبر آپو زندگی کند. از اهداف و آرمانهای بزرگی برخوردار بود. خواهان یک زندگی سادە و معمولی نبود. بە همین دلیل پیشنهاد داد کە مبارزە خود را در باکور ادامە بدهد.

تارا حسین در ادامە خاطرنشان ساخت کە ویان خواستە بود کە شایستە گریلای آپویی باشد کە گفتە بود انقلاب باشور، انقلاب زن است و بە همین دلیل نیز دست بە این اقدام زدە است و تلاش کردە است کە پاسخی بە این فراخوان رهبر آپو باشد.

تارا حسین در ادامە خاطرنشان ساخت کە آنها رهرو و پیگیر مسیر شهدا خواهند بود. در همین رابطە تارا حسین خاطر نشان ساخت کە پیمان ویان سوران برای زنان باشور کوردستان این پیام را داشت کە اگر می خواهید بە پیروزی دست پیدا کنید لازم است زنان در میان خود بە اتحاد و انسجام دست پیدا کنند. در راە آرمانهای خلق مبارزە کنند.

در ادامە این مراسم فیلم مستندی در رابطە با شخصیت و مبارزە و اقدامات شهید ویان سوران اکران شد. بعد  از پایان این مراسم، شعار شهید نامرن سر دادە شد. سپس شرکت کنندگان عازم آرامستان شدە و بر سر مزار وی حاضر شدند.