حزب کارگران کوردستان: جوانان کورد انتقام خون رِزان جاوید را می‌گیرند

کمیته اجرایی پ.ک.ک در بیانیه‌ای جوانان کورد را فراخواند تا انتقام خون رِزان جاوید و تمامی شهیدان کوردستان را از دولت ترکیه بگیرند

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به مناسبت شهادت رِزان جاوید، عضو شورای موسس و شورای اجرایی جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) و حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه پ.ک.ک آمده است که آنان با تأثر و تألم فراوان خبر شهادت رِزان جاوید را در حمله پهپاد رژیم ترکیه به قامشلو دریافت کرده‌اند و می‌افزاید:"ما یاد و خاطره این شهید عزیز کوردستان را با ادای احترام گرامی می‌داریم. خود را همدرد هوالان، خانواده و خلقمان در روژهلات می‌دانیم. ما اذعان داریم که جوانان کورد و خلق کورد با پافشاری بر مبارزه آزادی یاد رِزان جاوید را برای همیشه زنده نگاه می‌دارند."

دولت ترکیه دشمن تمامی کوردهاست

در ادامه بیانیه پ.ک.ک آمده است:"پس از آنکه فرهاد دیرک، معاون روئسای مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان دمکراتیک شمال و شرق سوریه در باشور کوردستان توسط رژیم ترک به قتل رسید، رِزان جاوید عضو شورای اجرایی کودار همچو جنبش دمکراسی و آزادی روژهلات کوردستان، توسط دولت ترکیه در روژاوای کوردستان به شهادت رسید. این بیانگر این واقعیت است؛ دولت ترکیه و حکومت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ دشمن تمامی کوردها در هر منطقه‌ای از کوردستان است و درصورت توان تمامی خلق کورد را قتل‌عام می‌کند. فلذا لازم است به عنوان نیاز و ضرورت، کوردها متحد شوند، دوستان دمکراتیک بیابند، علیه رژیم اشغالگر، جانی و فاشیست ترکیه و حکومت آ.ک.پ-م.ه.پ مبارزه‌ای مشترک را در پیش گیرند. لازم است کسی دچار اشتباه نشده، حساب غلط نکند و به شریک جنایات دولت ترک مبدل نشود. علیه قتل‌عام دولت ترکیه، کوردها باید با اتحاد ملی مبارزه آزادی کوردستان را نیرومندتر کنند.

بر این اساس یکبار دیگر یاد و خاطره شهید رِزان جاوید را زنده نگاه می‌داریم و به وی ادای احترام می‌کنیم. تمامی جوانان کورد بویژه جوانان روژاوای کوردستان را فرامی‌خوانیم با پیوست به صفوف مبارزه آزادی انتقام خون رِزان جاوید و تمامی شهیدان کوردستان را بگیرند."