کنفدرالیسم جوامع کوردستان: باید در مقابل ترورها موضع‌گیری قدرتمندی اتخاذ شود

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در رابطه با ترور محمد زکی چلبی در سلیمانیه بیانیه‌ای منتشر کرده و گفت:"اگر علیه اقدامات تروریستی، نیروهای سیاسی باشور کوردستان موضع‌گیری نداشته باشند، باید پاسخ داده شود."

کمیته روابط خارجه کوما جفاکین کوردستان (کنفدرالیسم جوامع کوردستان)(ک.ج.ک) اعلام نمود، پناهجویان سیاسی در باشور کوردستان توسط دولت ترکیه و پ.د.ک شهید می‌شوند و گفت:"همه جهان در مقابل این کشتار سیاسی سکوت کرده و فقط نظاره‌گر است. کمیسیون پناهجویان سازمان ملل و حکومت باشور کوردستان به دلیل آنکه تاکنون در مقابل این کشتار سیاسی موضع‌گیری نداشته‌اند، مسئول این کشتار هستند."

هر کسی ناچار است از خود دفاع نماید

ک.ج.ک خطاب به نیروهای سیاسی کوردستان و خلق کورد اعلام داشته است که باید در مقابل ترورهای انجام‌شده موضع‌گیری خود را نشان دهند و گفت:"موضع‌گیری لازم علیه کشتار میهن‌دوستان و انقلابیون باید آشکار باشد. در غیر اینصورت هر فرد ناچار خواهد شد از خود دفاع کرده و حق مشروع خود علیه حملات را بکار گیرد. علاوه‌بر این‌ برای ما بسیار ناخوشایند است، اما اگر اینگونه حملات ادامه یابد باید بدانند که ما مسئول آنچه که رخ خواهد داد نخواهیم بود."

با چنین حملاتی نمی‌توانند کوردها را وادار به عقب‌نشینی کنند

در ادامه بیانیه ک.ج.ک آمده‌ است؛"با قتل‌عام و کشتار سیاسی می‌خواهند خلق کورد، انقلابیون و میهندوستان را وحشت‌زده کرده و آن‌ها را سرکوب نمایند تا به عقب گام بردارند. دولت ترکیه و پ.د.ک به دلیل شکست‌هایشان از جنبش آزادی و گریلا می‌خواهند با تهدید تلفنی و تهدید رودررو، با ایجاد رعب و وحشت و جاسوسی خود را نجات دهند. آن‌ها از سیاست‌های خود هیچ نتیجه‌ای به دست نیاوردند، به‌همین دلیل کوردها را مانند دشمن دیده و آن‌ها را می‌کشند. به نظر دولت ترکیه هر کورد مخالفی باید کشته شود. در وجود محمد زکی چلبی یک‌بار دیگر این مسئله آشکار شد. باید بدانند که با این حملات نمی‌توانند کاری کنند که کوردها به عقب گام بردارند. برعکس خشم خلق کورد بیشتر شده و جبهه کوردهای آزاد گسترش خواهد یافت. مبارزات آزادی کورد با قربانیان و شهدای بسیار هرگز از بین نخواهد رفت."

باید اداره سلیمانیه و مسئولین سیاسی به وظیفه خود عمل کنند

ک.ج.ک در ادامه اعلام نمود که باید اداره سیاسی سلیمانیه و مسئولین سیاسی به وظیفه خود عمل کنند و گفت:"با این حملات به‌صورت تعمدی تلاش می‌کنند تا شهر سلیمانیه را به مرکز کشتار سیاسی تبدیل کنند. با حمله به میهن‌دوستان و احزاب و دستگاه‌ها تلاش می‌کنند آن‌ها را بی‌تاثیر کرده و به توافق‌های پلید خود وارد نمایند. کوردها با هم در مقابل همکاری پلید پ.د.ک با دولت ترکیه اعلام نارضایتی کرده و در همکاری پ.د.ک را تنها خواهند گذاشت. شهر سلیمانیه مرکز میهن‌دوستی کوردهاست، می‌خواهند آن‌جا را ناآرام کنند تا کسی نتواند در آن‌جا در امنیت زندگی کند. اداره سلیمانیه و مسئولین سیاسی باید به وظیفه خود عمل کنند و در مقابل این شرایط هوشیار باشند و موضع‌گیری آشکاری داشته باشند. باید توطئه‌های پشت حملات را با دقت آشکار نمایند. درخواست خلق کورد و خانواده شهدا همین است."

هولیر به پناهگاه قاتلان کوردها تبدیل‌شده است

ک.ج.ک همچنین اعلام نمود هولیر به سایه و پناهگاه قاتلان کوردها تبدیل ‌شده است و گفت:"قاتلینی که در سلیمانیه مرتکب ترور می‌شوند، به هولیر فرار می‌کنند. هولیر به مرکز محافظت از قاتلین کوردها تبدیل شده ‌است. پ.د.ک کوردهایی که مانند آن‌ها فکر نمی‌کنند را می‌کشند. موضع‌گیری سیاسی پ.د.ک یک گام نیز در همکاری با دولت ترکیه به عقب برنداشته ‌است، گریلا را محاصره کرده، کمین‌گذاری می‌کند و از لحاظ اطلاعاتی با دولت ترکیه همکاری کرده و حمله می‌نماید."

انتقام این کشتار گرفته می‌شود

ک.ج.ک با تأکید بر گرفتن انتقام خون شهیدان در پایان می‌افزاید:"خلقمان که این شرایط را می‌بیند، باید آشکارا موضع‌گیری خود علیه پ.د.ک را نشان دهد. درخواستمان از صلیب ‌سرخ، کمیساریای پناهجویان سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌بشری و سازمان‌های بین‌المللی برای حقوق پناهجویان و حقوق‌بشر این است که در مقابل کشتار سیاسی مشترک میت-پاراستن موضع‌گیری کنند. حق خلق کورد و کوردهای آزاد است که در مقابل حملات به دفاع ذاتی بپردازند و قطعا انتقام این کشتار سیاسی گرفته خواهد شد."