عملیات‌های گریلایی در استقبال از ١۵ آگوست: ١٠ متجاوز به هلاکت رسیدند

در عملیات‌هایی که برای گرامیداشت ١۵ آگوست به انجام رسیدند ١٠ نظامی ترکیه از پای درامدند. یک پهپاد، یک سنگر، یک دوربین جاسازی شده و یک رادار منهدم گردیدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای در وبسایت خود جزئیات عملیات‌های تازه‌ی گریلایی را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است؛

"مقاومت تاریخی گریلاهای ما در کوهستان‌های کوردستان که با روحیه پیروزی کارزار ١۵ آگوست با نیرومندترین شیوه علیه اشغالگران می‌جنگند ادامه دارد. رژیم ترک در مقابل این مقاومت درمانده شده و به جنایت جنگ دست می‌زند، با نقض موازین حقوقی و اخلاقی مناطق گریلایی را در مقابل چشمان جهانیان با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی بمباران می‌کند. به موازات این حملات ناجوانمردانه، گریلاهای آزادی کوردستان بر اساس پایبندی به خط شهیدان به شیوه‌ای فدایی می‌جنگند و این ایستار شرافتمند را قطعا به پیروزی می‌رسانند.

در عملیات‌هایی که در گرامیداشت ١۵ آگوست، عید رستاخیز، از سوی تیم‌های سیار ما به انجام رسیده است ١٠ نظامی اشغالگر ترک مجازات شدند، یک پهپاد، یک سنگر، یک دوربین مداربسته و یک رادار اشغالگران منهدم گردیدند. ارتش اشغالگر ترک در حملات ١٠ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی، ١٣ بار با هواپیماهای جنگنده، ١١ بار توسط بالگردهای تهاجمی و ده‌ها بار توپخانه‌‌های مرزی مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرده است.

برپایه گزارش ه.پ.گ روز ١۴ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین یک دوربین جاسازی شده در منطقه مقاومت ورخله شناسایی و منهدم شده است.

روز ١٣ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ در عملیات انفجاری تیم‌های سیار یژاستار در منطقه ساجا، ۴ متجاوز کشته شدند.

در همین روز یک پهپاد ارتش ترک در منطقه چمچو سرنگون گردید. همچنین اشغالگرانی که درصدد هلی‌برن نظامیان با هلی‌کوپتر سکورسکی به ارتفاعات چمچو بودند با پاسخ قاطع نیروهای گریلا روبرو شده و این بالگرد قبل از آنکه موفق شود اشغالگران را پیاده کند از آسمان منطقه عقب‌نشینی کرد.

١٣ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در عملیات تیم‌های سیار یژاستار علیه پایگاه کانی ماسی یک موضع دشمن منهدم شده و ٣ اشغالگر کشته شدند و یک اشغالگر زخمی گردید. همچنین یک رادار منهدم شد.

١٣ آگوست در عملیات تک‌تیراندازان گریلا در تپه حکاری، ٣ متجاوز مجازات شدند.

ه.پ.گ در رابطه با حملات رژیم متجاوز ترک به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید که ارتش اشغالگر ترک روز ١٣ آگوست ١٠ بار سنگرهای مقاومت منطقه ورخله، چمچو و شکفتا بریندارا را با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی بمباران کرده است.

همچنین ١٣ آگوست هواپیماهای جنگنده ١٣ بار مناطق گولکا در متینا و ساجا و چمچو را بمباران کردند و بالگردهای تهاجمی نیز ١١ بار مناطق ورخله، ساجا، تپه حکاری و تپه آمیدی را هدف حمله راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. توپخانه‌های مرزی هم ده‌‌ها بار مناطق مذکور را با سلاح سنگین هدف حمله قرار دادند.